1

Onderwerp: Advies nodig

Hallo,

Nu wil ik graag aan de slag met het bakken, zeker nu ik al die kunstwerken hier voorbij zie komen. Nu heb ik gelezen dat je een uitrolmat nodig hebt voor marsepein e.d. om dit uit te rollen.
Kun je dit ook gewoon zo op je aanrecht doen, dus zonder uitrolmat???

Graag tips of advies hierover.

gr,
Esther

Groetjes Esther

2

Re: Advies nodig

Ja hoor, dat kan..
Wat ik gebruik is een tafelzeiltje...
Die plak ik met stevige tape aan mijn aanrecht en rol dan de marsepein uit.
Als je een mooie lap hebt kan je de mat oppakken , omdraaien en over je taart leggen.. Dan voorzichtig eerst de randen losmaken en dan voorzicht het zeiltje van de marsepein trekken. Zeker met grote taarten een handige manier.
Sucses !

Voor interesse in mijn bescheiden taartenalbumpje....
http://www.mijnalbum.nl/Album=XXYKHY8H

3

Ja hoor zeker kan dat! aanrecht even goed bestuiven met wat poedersuiker (of suikerbakkerspoeder te koop in de webshop) en tijdens het uitrollen regelmatig de lap fondant/marsepein optillen en verschuiven om plakken tegen te gaan. Een antikleef deegroller (Hema of webshop) is ook ideaal. Sommige gebruiken van dat dikke doorzichtige tafelplastic (te koop bij sommige toko's) en leggen dat op de eettafel om een grote lap goed uit te rollen. Is maar net wat jijzelf prettig vind!
Voor kleine uit te rollen lapjes fondant/marsepein gebruik ik plastic placematjes van de ikea, ideaal en je hoeft geen poedersuiker te gebruiken. Als je vormpjes e.d. wilt uitsteken altijd de lap even loshalen van de ondergrond en de uitsteker even heen en weer bewegen dan heb je geen rafeltjes langs het uitgestoken stukje.

Veel succes!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

4

de grote bureaumatten van de ikea zijn ideaal.