1

Onderwerp: Callebaut rolfondant

Hoi,

De koekjesfee en de taartenfee verkopen in hun webshop deze Callebaut rolfondant per 7 kilo, en lijken er enthousiast over.

Heeft iemand die ook al geprobeerd?

Ik lust namelijk echt geen fondant, zelfs de marshmellowfondant vind ik niet zo lekker, maar moet toch een uitkomst hebben voor als er mensen zijn die geen marsepein lusten (en chocoladefondant is ook maar bruin).

Dus ik ben erg benieuwd of er nog meer mensen van te spreken zijn?
Ik zou het uitproberen, maar 7 kilo is erg veel, en daar wil ik niet mee blijven zitten.

Ben benieuwd!

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

2

Re: Callebaut rolfondant

nee sorry, nog nooit geprobeerd...

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

3

Ja hoor,
Ik vind hem veel lekkerder dan bv de sugarcraft.  Hij is frisser van smaak, minder 'klef'. En hij werkt ook nog eens zalig!
Zeker een aanrader wat mij betreft!

Groetjes, Myriam

4

ik werk alleen maar met marsepein. als ze dat niet lusten hebben ze pech...

5

heeft er inmiddels al iemand ervaringen mee? ben wel erg benieuwd eigenlijk!! :Y

6

Ik gebruik nooit nog andere Fondant dan die van Callebaut. Hij is ,naar mijn smaak natuurlijk, veruit het lekkerst en hij werkt ook heel makkelijk. Ik heb nog nooit scheurtjes gehad.
Marie

7

en waar bestel jij die? via de taarten of koekjesfee?

xx

8

Ik werk er dus niet graag mee, alsook niemand van mijn Engelse collega's waar ik veel contact mee heb (in Engeland verkoopt hij totaal niet). Van smaak vind ik hem wel meevallen. Hij is heel stug om te kneden en het duurt ook langer om te kleuren dan de Engelse merken waar ik mee werk. Dit komt omdat er standaard veel meer tylose in verwerkt zit. Het scheuren valt idd wel mee bij de Callebaut, maar bepaalde naden en een foutje (indruk van een nagel) zijn veel moeilijker bij te werken. De commentaar in Engeland : it feels like modellingpaste... Je moet er ook amper tylose door kneden (tot helemaal geen). Het is vooral kwestie van smaak, misschien kan je van iemand eens een kilo overnemen ?

9

heb net 7 kilo besteld  :o  hoop dat ie lekker is :) maar dat ie stugger is vind ik niet erg, want de rolfondant die je hier via de webshop kunt bestellen vind ik juist onhandig werken omdat het van dat slap spul is en idd snel scheurt, op goed geluk dan maar haha

Maar callebaut is bij mij qua merk nog nooit tegengevallen dus hopelijk de rolfondant ook niet O-)

10

Nooit meer iets anders dan Callebaut!
Geweldige smaak, super om mee te werken,...ideaal!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

11

Liene schreef:

Mee eens alleen vind ik het echt te duur.... :s

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

sandravos schreef:
Liene schreef:

Mee eens alleen vind ik het echt te duur.... :s

Hij is toch maar zo 'n 0,40€/kilo duurder dan pettinice (als je een emmertje van 5 kilo koopt, als je per kilo koopt is callebaut zelfs goedkoper)? En omdat de kwaliteit echt wel beter is (vind ik zelf dan), heb ik dat er wel voor over hoor  :Y .

13

Ik vind hem ook zaaaaalig om te gebruiken. Net heel erg soepel, lekkere smaak, scheurt niet, mooie finish, boetseert en kleurt super  :)