1

Onderwerp: Bewaren fondanttaart

Ik heb mijn vorige taart ingevroren en 1 dag voor de verjaardag in de garage laten ontdooien.
Echter ik vond dit niet zo'n succes. Het wordt wat nat en sticky!

Nu moet ik maandag een taart meenemen naar het werk. Mijn plan is om vrijdag het kapsel te bakken. En hem zaterdagavond te vullen en bekleden met fondant.

Kan ik hem nu het beste op een koele plek bewaren tot maandag? Ik heb wel geen luchtdichte doos maar een vouwkrat en alu-folie.
Of toch maar invriezen en op kamertemperatuur laten ontdooien?

Ik ben zo bang dat het fondant te hard wordt als ik hem gewoon in de garage bewaar.

2

Re: Bewaren fondanttaart

Hoi, je kunt het inderdaad rustig op zaterdag vullen en dan koel bewaren, dus in een koude kamer zetten ofzo. Ik zelf zet de taarten nu wel vaak in de koelkast maar dan staat m´n koelkast niet kouder dan zo´n 6 graden en dan gaat prima, meestal doe ik er een kartonnen taartdoos om maar soms past dat ook niet en laat ik hem gewoon staan. Ik zou geen luchtdichte plastic doos gebruiken, dan gaat de taart sneller "zweten", en de garage moet je even kijken hoe vochtig het daar is, want daar kan de taart (het fondant dus) niet tegen. Ik heb trouwens ook al eerder een taart 2 dagen van te voren gemaakt en die was echt de 3e dag nog helemaal lekker hoor. Overigens mocht je de taart willen invriezen, je kunt hem dan het beste 24 uur van te voren eruit halen en op een koude plek laten ontdooien. Nou ik hoop dat je er wat aanhebt, veel sukses met de taart! :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"