1

Onderwerp: ander soort strik, hoe assembleren?

strikken heb ik vaak genoeg gemaakt, die lukken wel, maar ik wil nu zo'n strik maken met dikke slierten. Ik heb de slierten al gemaakt, maar ik weet niet hoe ik die in elkaar moet zeggen.

weet iemand hoe dat moet, toen ik het vandaag probeerde vielen de lussen steeds om.

2

Re: ander soort strik, hoe assembleren?

Bedoel je zo een strik http://www.cakejournal.com/archives/how … -sugar-bow

3

nee ik bedoel eentje met deze lussenhttp://i44.tinypic.com/1idfl5.jpgik hoop dat je snapt welke ik dan bedoel.

de lussen zien er raar uit omdat er al royal icing op zit omdat ik al had geprobeerd het in elkaar te zetten

4

Oh gadver....die...:)
Ik ga even verder zoeken.

5

geweldig. bedankt. ik weet niet waar ik zou moeten zoeken omdat ik niet weet hoe je zo eentje moet noemen

6

mischien iemand mailen die het al een keer gedaan heeft...volgens mij stond er nog niet zo lang geleden een foto van in de parade....
petra bedankt voor de andere strik...ik was op zoek naar zoiets... dus mij heb je er mee geholpen
thanks!

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

7

Hoi Monique
Wendy heeft er laatst zo een gemaakt op haar Bien-taart
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=51896
Misschien haar even je vraag mailen?

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

8

Die strik heb ik gezien in het boek Spectacular Cakes van Mich Turner.
Wat zij schrijft is dit (het gaat trouwens om petit four-tjes):

"Pipe a smal dome of stiff white royal icing on top of each individual iced cake. Carefully pel the iced ribbon loops off the waxed paper and fix in position. Work on one cake at a time and ensure all the loops are facing towards the middle."

Alhoewel er meerdere foto's in het boek staan, is dit het enige wat erover in staat.
Hopelijk ben je er iets mee geholpen.

9

Rocks schreef:

Die strik heb ik gezien in het boek Spectacular Cakes van Mich Turner.
Wat zij schrijft is dit (het gaat trouwens om petit four-tjes):

"Pipe a smal dome of stiff white royal icing on top of each individual iced cake. Carefully pel the iced ribbon loops off the waxed paper and fix in position. Work on one cake at a time and ensure all the loops are facing towards the middle."

Alhoewel er meerdere foto's in het boek staan, is dit het enige wat erover in staat.
Hopelijk ben je er iets mee geholpen.

Hi, dat klinkt alsof het zou lukken als ik een dome van icing maak. Geweldig, bedankt. Ik had het al geprobeerd met icing, maar niet genoeg denk ik. Een hele berg van royal icing maken en dan voorzichtig erin zetten.

BEDANKT iedereen die aan het meedenken en opzoeken is.

10

ik zou de wat stevigere icing maken, die droogt namelijk snel. Dan een klein dotje icing op een rondje, lus erin zetten... even vasthouden... en klaar is kees... of monique in dit geval... :D

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

11

tipseytaartje schreef:

ik zou de wat stevigere icing maken, die droogt namelijk snel. Dan een klein dotje icing op een rondje, lus erin zetten... even vasthouden... en klaar is kees... of monique in dit geval... :D

noem me maar gewoon Kees, vind ik niet erg.

bedankt voor de tip

12

Deze is wel kleiner...
http://www.wilton.com/technique/Bow-Loops

wellicht hetzelfde idee als een gewone strik, door te stapelen en dan weer een plakje marsepein enz.

Iemand noemde eens dat zij een kleine piramide van marsepein had in het midden en daar alles in stak, misschien ook een idee?

13

Soepkip schreef:

Deze is wel kleiner...
http://www.wilton.com/technique/Bow-Loops

wellicht hetzelfde idee als een gewone strik, door te stapelen en dan weer een plakje marsepein enz.

Iemand noemde eens dat zij een kleine piramide van marsepein had in het midden en daar alles in stak, misschien ook een idee?

Bedankt, fijn om een how-to met afbeelding te hebben.

14

Ik zou ze ook verstevigen met wat fondant of marsepein in het midden. De how to van Wilton is bedoeld met gespoten strikjes van icing, dus niet opgedroogde fondant. Dit is een stuk lichter. Grote kans dat de fondant te zwaar is voor de icing en je het dus lang moet vasthouden voordat het er goed in blijft zitten.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

15

Kadohke schreef:

Ik zou ze ook verstevigen met wat fondant of marsepein in het midden. De how to van Wilton is bedoeld met gespoten strikjes van icing, dus niet opgedroogde fondant. Dit is een stuk lichter. Grote kans dat de fondant te zwaar is voor de icing en je het dus lang moet vasthouden voordat het er goed in blijft zitten.

AHA, goed dat je dat zegt anders was ik weer teleurgesteld dat het niet lukte. BEDANKT.