1

Onderwerp: Alternatief voor botercreme?

Hi allemaal,

Is er een alternatief voor botercreme, om de taart mee te bedekken zodat hij mooi glad wordt (en de vulling blijft zitten?)

Ik moet een taart maken voor iemand die absoluut geen boter lust namelijk!

Alvast bedankt!

2

Re: Alternatief voor botercreme?

Chocopasta of (gezeefde) jam werkt ook!

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

Als je de botercreme mengt met bv chocopasta of bebogeen proef je geen boter meer.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Misschien kan je dit gebruiken als alternatief. Het smaakt erg lekker en het fondant of marsepein smelt ook niet want er zit volgens mij geen water in.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … cts_id=111

5

Bedankt allemaal!

Iemand ooit een taart met verstevigde slagroom bewerkt??

6

Marion87 schreef:

Bedankt allemaal!

Daar kan je mee vullen, maar afsmeren niet. Er zit water in en daar gaat de fondant/marsepein van smelten!!

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

Ottolien schreef:
Marion87 schreef:

Bedankt allemaal!

Daar kan je mee vullen, maar afsmeren niet. Er zit water in en daar gaat de fondant/marsepein van smelten!!

Yep,dat gaat smelten :Y. Hier spreekt iemand uit ervaring!

Veel liefs Rafaëla

8

Rafaela schreef:
Ottolien schreef:
Marion87 schreef:

Bedankt allemaal!

Yep,dat gaat smelten :Y. Hier spreekt iemand uit ervaring!

Hahahaha oke dan neem ik dat maar aan ;)

9

Het kan ook met royal icing...Geeft een mooi glad resultaat. Wel even wat minder zoet maken met citroenzuur!

10

Marion87 schreef:

Bedankt allemaal!

Met pati-creme wel (ga ik weer..), en dat gaat heel goed. Je kunt daar ook heel glad mee afsmeren, en is lekker.

11

Ik gebruik trouwens ook geen boter om mee af te smeren. Ik vind het ook niet lekker. Ik gebruik abrikozenjam (even verwarmt met een klein beetje water en door de zeef gehaald) om het fondant te laten plakken op de taart.
Maar ik heb gelukkig super strakke taarten die niet bij hoeven worden bijgewerkt. Als er deukjes in de taart zouden zitten zou ik wel botercreme gebruiken.

Groetjes, Ilonka

12

Jam kun je onder fondant toch niet gebruiken omdat deze dan gaat smelten??

13

Marion87 schreef:

Jam kun je onder fondant toch niet gebruiken omdat deze dan gaat smelten??

Ik gebruik altijd jam onder de fondant (heb ik ooit in een ver verleden op een workshop van Inge geleert zelfs).

Als je de jam verwarmt en door een zeef haalt (om de grote stukjes eruit te halen) en dan warm op de taart smeert werkt het als plaksel. Het heeft zelfs een naam; abrikoteren!

Groetjes, Ilonka

14

Nee hoor, van jam smelt het niet. Wel van bv slagroom.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

15 Laatst bewerkt door AngelCakes (10-05-2009 19:11)

Ik vraag me af of weleens iemand botercreme 1:1 maakt en dan lemon curd erbij voegt om niet zo'n "botersmaak" te krijgen? Weet niet of fondant ervan gaat smelten nml? Voor mij geen pure BC meer namelijk :S

~I Make: Angel Food Cakes~

16

AngelCakes schreef:

Ik vraag me af of weleens iemand botercreme 1:1 maakt en dan lemon curd erbij voegt om niet zo'n "botersmaak" te krijgen? Weet niet of fondant ervan gaat smelten nml? Voor mij geen pure BC meer namelijk :S

Ik heb het nog nooit gedaan, doe het wel door de botercr

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

17

maak eens verschillende smaken met botercreme, bv met citroensmaak erdoor of aardbeien of iets anders, en laat die creme eens proeven en niet zegen dat er boter inzit, kijk eens wat ze ervan vind!

ook naderhand niet zeggen dat er boter inzat, want dan gaat het tussen de oren zitten en dan heb je je taart klaar en proeft ze wel opeens boter omdat ze het weet.

probeer dat eens, ik maak ook bonbons en niemand proeft dat er boter inzit en die maak ik ook gewoon met botercreme met een smaakje.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

18

- ik smeer altijd af met bc mix en dat werkt prima hoor en idd 1:1 vind ik echt niet lekker en zal ik ook nooit gebruiken

Alles goed???? nee 3 fout

19

ik smeer af met meringue- mix- of 1:1 botercreme of jam. Slagroom zou ik niet doen hoor!

lekker duurt het langst!

20

Maar zou je ook kunnen afsmeren met Bebogeen...?

cake a day, takes the sorrow away!!!!