1

Onderwerp: Hoe krijgen jullie die ienie mienie details zo supernetjes?

Misschien een beetje algemene vraag, maar ik zie hier zo veel supermooie gedetailleerde taarten.... Hoe krijgen jullie bijvoorbeeld die oogjes van dieren/poppetjes zo netjes en gelijk. Dan heb ik het over oogjes van een paat milimeter dus h

Groetjes
Esther

2

Re: Hoe krijgen jullie die ienie mienie details zo supernetjes?

Heel veel oefenen en geduld en voorzichtig en precies werken... Heb je er wat aan?? :lol:

Groetjes van Mandy
Bekijk mijn taarten op www.taartenvanmandy.mijnalbums.nl

3

oefenen oefenen oefenen, nagels heel kort knippen en dan nog meer oefenen.. :)

ow.. en workshoppen bij wendy heeft ook veel geholpen :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

Ik werk vaak met een pincet (met een hele dunne kromming) en een speld om "het" aan te brengen...

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

5

Die hele korte nagels heb ik niet, maar wel goed sluitende dokters handschoentjes!! Maar soms heb ik ok wel eens een deukje of een nagel ergens instaan. Dan begin ik overnieuw of ik probeer het weer glad te krijgen (volgende precies andersom natuurlijk).

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Ik ben daar ook niet zo goed in, alleen voor de lijm heb ik wel een tip, bij die kleine dingetjes gebruik ik geen klein kwastje maar een houten prikkertje, dan heb je echt een ieniemienie duppeltje...

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

7

Hoi,

Dat heb ik mij ook wel is afgevraagd. Maar ook hoe jullie die oogjes nou eigelijk doen.
Zijn het allemaal hele kleine stukjes gekleurde marsepein, of verven jullie die oogjes erop? Heeft iemand daar een leuke how to van?

Groetjes Jesni

8

een klein bolletje en dan door midden snijden om twee gelijke oogjes te kunnen maken. Bolletjes van rollen en op de goede plek tegen je figuurtje plat drukken

9 Laatst bewerkt door chanttie57 (23-04-2009 10:54)

Misschien heb je hier nog iets aan:

Ik heb bij een hobbywinkel het allerdunste kwastje gekocht, daar ''lijm'' ik mee, zo heb je nooit teveel lijm,

* nooit je kwastje in water/tylose laten staan, hierdoor loopt je kwastje vol, en heb je grotere kans op teveel water/tylose

* met een boltooltje (kleinste bolletje) maak ik naast het neusje een deukje voor de oogjes

* 2 kleine bolletjes wit, net iets kleiner dat de inkeping en dan druk ik de bolletjes erin, je zal zien dat de bolletjes automatisch het oogje opvullen, dan pak ik weer twee kleine bolletjes, net iets kleiner dan het wit, in blauw of bruin en doe die op het wit, hier hoef je geen lijm voor te gebruiken, het is zo klein dat plakt vanzelf, dan weer 2 hele kleine zwarte bolletjes weer iets kleiner dan de kleur en tot slot ieneminie witte bolletjes voor de lichtjes in de ogen.

Als ik de wenkbrauwen doe, rol ik of heel heel dun een rolletje uit, en doe dat als wenkbrauwen gebruiken of ik pak het dunne penseeltje (ik heb meerdere) en schilder dan de wenkbrauwen. Je kan ook voor wimpers zorgen, door heel dun een lijntje om het oogbolletje heen te doen.

Ik (geleerd van Wendy) gebruik dan een beetje kleurstof met alcohol en ''veeg'' het kwastje even af aan een ander stukje marsepein, zo dat je zeker weet dat je een dun streepje krijgt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en gewoon blijven oefenen!!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

10

Super al deze tips! Ik zal ze zeker gebruiken. En misscien hebben anderen er ook wat wat aan. :)

Groetjes
Esther

11

Ja bedankt voor deze tips. Die gaan mooi onder de favo's.

Groetjes Jesni

12

Esther75 schreef:

En misschien hebben anderen er ook wat aan. :)

Zeker weten!! :Y :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>