1

Onderwerp: marspeinen bekleding gescheurd... en nu?

Kort geleden heb ik een flinke homp marsepein weggegooid omdat het, toen ik het op de taart legde, scheef lag en scheurde toen ik het wilde verplaatsen. Het zat al onder de botercreme en ik kon het niet meer opnieuw uitrollen (dat dacht ik tenminste). Later begon ik me af te vragen of dat inderdaad zo is...

Hoe doen jullie dat als de marsepein niet goed ligt, of als ie scheurt. Ik weet dat je kleine scheurtjes met bloemsuiker kan wegpoetsen, maar het is toch mooier om het even opnieuw uit te rollen... Maar wat dan te doen als de onderkant al helemaal beboterd is? Is het dan

Ik voel me een beetje kiezel...

2

Re: marspeinen bekleding gescheurd... en nu?

Marsepein met cr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Bedankt voor je antwoord Marianne.... klinkt eigenlijk ook wel logisch. Toch zonde van die marsepein die ik heb weggegooid :( Maar dat zal ik nu n

Ik voel me een beetje kiezel...

4

en met de restjes kan je balletjes van maken en even door de chocola heen en lekker oplaten eten!  uiteraard wel dezelde dag!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

5

christol schreef:

en met de restjes kan je balletjes van maken en even door de chocola heen en lekker oplaten eten!  uiteraard wel dezelde dag!

paar dagen in de koelkast kan ook nog wel hoor. Een taart hoeft toch ook niet in 1 dag op?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Mirjam5 schreef:
christol schreef:

paar dagen in de koelkast kan ook nog wel hoor. Een taart hoeft toch ook niet in 1 dag op?

ja heb je helemaal gelijk in, maar dat redden ze zowieso hier niet!!!  gaan er als een handje nootjes in en lijkt wel of iedereen even langs moet komen als ik gebakken heb, met recht de "zoete inval"

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!