Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
- Van: Katwijk
Onderwerp: Marsepein of fondant bij lactose allergie
Vanavond moet ik een taartje maken voor een kindje met een lactose allergie. Nu heb ik 'n vulling op basis van soya en afsmeren doe ik met Wajang botercreme. Maar hoe zit 't nu met fondant en marsepein. Kan ik dit zonder problemen gebruiken?
Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl
- Van: Oudewater
Re: Marsepein of fondant bij lactose allergie
Ik heb toen ik een lactosevrije taart moest maken marsepein gebruikt. In fondant van de webshop zit geloof ik wel een heel klein beetje lactose in, tenminste dat hoorde ik toendertijd.
- Van: Zwaag
inderdaad bekleden met marsepein. In fondant zit lactose
- Van: Zevenbergen
Maaikie82 schreef:Ik heb toen ik een lactosevrije taart moest maken marsepein gebruikt. In fondant van de webshop zit geloof ik wel een heel klein beetje lactose in, tenminste dat hoorde ik toendertijd.
Echt waar? Welke fondant dan? Ik heb een tijd geleden een lactosevrije taart gewoon bekleed met fondant (RegalIce), omdat er op de verpakking niks over te vinden was. Die mensen heb ik naderhand nog gesproken en zover ik weet hebben die kindjes geen problemen gekregen.
- Van: Katwijk
Petr@ schreef:Maaikie82 schreef:Ik heb toen ik een lactosevrije taart moest maken marsepein gebruikt. In fondant van de webshop zit geloof ik wel een heel klein beetje lactose in, tenminste dat hoorde ik toendertijd.
Echt waar? Welke fondant dan? Ik heb een tijd geleden een lactosevrije taart gewoon bekleed met fondant (RegalIce), omdat er op de verpakking niks over te vinden was. Die mensen heb ik naderhand nog gesproken en zover ik weet hebben die kindjes geen problemen gekregen.
Ik twijfel hier dus ook over. Op de 5 kg verpakking van Bakels vind ik inderdaad geen informatie ten aanzien van allergenen en volgens mij zijn ze verplicht dit hierop te vermelden.
Echter, ik zie wel melkpoeder bij de ingredi
Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl
- Van: Oudewater
Ik heb fondant van bakels en daar staat idd wel die melkpoeder op. Ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen en met marsepein bekleden. Ik zelf bekleed/ decoreer liever met fondant, maar heb toen ook marspein gebruikt.
- Van: Zevenbergen
glashill schreef:Petr@ schreef:Maaikie82 schreef:Ik heb toen ik een lactosevrije taart moest maken marsepein gebruikt. In fondant van de webshop zit geloof ik wel een heel klein beetje lactose in, tenminste dat hoorde ik toendertijd.
Ik twijfel hier dus ook over. Op de 5 kg verpakking van Bakels vind ik inderdaad geen informatie ten aanzien van allergenen en volgens mij zijn ze verplicht dit hierop te vermelden.
Echter, ik zie wel melkpoeder bij de ingredi
Berichten [ 7 ]
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren