Hoi Tigger!
Er zijn heel veel mogelijkheden! Je kunt er speciale uitstekers voor kopen, maar die heb je waarschijnlijk niet anders zou je de vraag niet stellen....
Het hangt natuurlijk af van wat je in huis hebt, wat je lekker vindt en waar je goed in bent. Ben je goed in spuiten? Dan kun je een rand met toefjes botercreme of icing spuiten.
Werk je liever met fondant of marsepein? Eenvoudig en mooi: een strook snijden van een bijpassende kleur en die onderaan om je hart heen plakken. Even de omtrek van je taart meten, een sliert marsepein tot de gewenste lengte uitrollen en met behulp van een lineaal oid uitsnijden. Voorzichtig oprollen en om je taart weer afrollen. Eerst even de onderrand van je taart lichtvochtig maken met je vinger of een penseeltje. Dan plakt ie meteen goed vast
Ook mooi en niet moeilijk: balletjes van gelijke grootte maken en rondom leggen. Merlette had daar laatst een taart mee, en zij had gewoon zilverkleurige colaballen gebruikt. Eenvoudig maar chique.
En ja, je kunt ook nog strengen/rolletjes onderaan je taart doen. Ik zie ze regelmatig, twee van die strengen rond elkaar gevlochten zeg maar. Maar ik vind dat zelf erg moeilijk.... Iemand anders tips?
Eigen taart is goud waard! ;)
Klik
HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en
HIER voor links van medebaksters!