1

Onderwerp: taart bodem blijft plat!!

ik heb 2 keer een platten en mislukten taartbodem gehad en ik weet maar niet wat ik fout doe. want ik doe alles volgens recept en toch blijft hij plat. moet ik zelf rijzend bakmeel gebruiken of moet me over hoger??

2

Re: taart bodem blijft plat!!

Welk recept gebruik je?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

het recept op de site

4

Welk recept? Er staan er meer...

5

ik gebruik altijd de basisbiscuit recept van hier... zorg ervoor dat je je eieren in een bakje warme water leg voor je begin.. of dat ze al op kamer temp zijn.  Echt goed mixen.. dus echt 10 min.. en als je de bloem en zo toevoeg niet te veel mixen en heel zachtjes doen.
Ik bak ze altijd op 180.. en ipv geleidelijk de temp om hoog doen.. zet ik de oven aan als ik begin met de eieren.. als ik klaar ben om de taart in de oven te zetten is de oven normaal gesproken al 150.. en dan zet ik et in voor 35-40 mins.. maar soms niet eens zo lang.. en de eerste 25 min doe ik de oven nooit open.

6

ik gebruik basisbiscuit

7

Dan kan ik me alleen maar aanslutien bij Canadesje :)

8

maar zal ik dan toch zelf reizend bakmeel nodig hebben voor beter resultaat of is dat helemaal niet goed?

9

je kan et een keertje probeeren.. ik blijf gewoon normale bloem gebruiken.. 1 keer bakpoeder erbij gedaan.. en had mijn eerste mislukte taart :(

10

Nee, dat hoeft niet. Je kunt evt. bakpoeder toevoegen, maar bij het recept is het in principe niet nodig. Wel doen wat Canadesje zegt: lang, echt h

11 Laatst bewerkt door Canadesje (08-03-2009 22:02)

hahahahahaha wat zijn wij snel hey ;)

oh en great minds think alike ;)

12

oke na hope dat het wel gaat lukken met veel belijd

13

bedankt !! ;)