26 Laatst bewerkt door gea (12-03-2009 19:05)

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

hoi hoi

ik heb de cakejes nu in de oven staan maar ze rijzen me de vormpjes uit:think:
straks maar even een foto maken voor de oeps momenten :lol:

groetjes  gea

pluk de dag

27

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Heb ik dan iets niet goed gedaan?? Ik kon er maar 10 cc-bakjes mee vullen. Het was een pak roombotercakemix van 400 gr. Heb ik dan soms teveel champoepie erdoor gedaan? In verhouding dan.
Het was inderdaad een vloeibaar beslag, zo vloeibaar dat de cc-bakjes helemaal wijd uit stonden na het vullen. En ik zie net dat er 1 is overgelopen. :S
Ze staan net in de oven, dus ben nu toch wel erg benieuwd naar het resultaat....

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

28 Laatst bewerkt door Jax (12-03-2009 20:21)

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Nou, de schade valt mee. Er zijn er van de 10, 2 overgelopen. Hoog tijd dus voor een bakblik om ze cupjes in te zetten. ;)
Ik moest ze ook wat langer bakken dan de 20 minuten die aangegeven waren, maarrrrrrrrrrrrrrrr.......ze smaken wel errug lekker!!!!! :P
Zo nog ff laagje icing erop en dan heb ik morgen een leuke traktatie als ik op de koffie ga bij een vroegere vriendin. :D

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

29

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

ik denk dat ik ook iets niet goed heb gedaan want ze zagen eruit als muffins zo bol en opengebarsten en bij een stuk of 5 waren ze helemaal overgelopen  geen gezicht
kben vergeten foto

pluk de dag

30 Laatst bewerkt door slagroomtoefje (11-05-2009 13:18)

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

heb ze net gemaakt maar ze zijn niet zo lekker geworden, qua smaak niet maar ook niet qua uiterlijk.

zie foto
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DVFQVXEU.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VKDA8RCA.jpg

ik heb de fijne cakemix van koopmans gebruikt,  waar normaal alleen boter, eieren en melk moet worden toegevoegd,
-de extra eiwitten er bij gedaan
-olie ipv boter
-geen melk, wel champagne (ik neem aan dat de champie voldoende vocht moest zijn).

ze zijn boven hun papiertje gerezen maar niet mooi.
en ook de binnenkant is tja...ziet er uit als klef maar het is stevig.
En ik vind dat er best een eigeur/smaak aan zit.

Wat heb ik verkeerd gedaan????

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

31

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

heb je er naast de gewone eieren er eiwitten bij gedaan? want je moet de gewone eieren weglaten en ipv daarvan eiwitten...?
want eigenlijk zijn ze echt suepr :P

32

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Mag ik eens vragen, wie weet hoeveel cc-tjes 1 pak cakemix oplevert? Ik ga ze dan dus maken volgens het recept, dwz Koopans mix voor fijne cake, geen eieren, wel eiwitten, olie ipv boter en natuurlijk de Canei :D
Als het namelijk veel is halveer ik alles en bak ik 2 keer vers :lol:

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

33

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Kijk, simpel en lekker daar houd ik wel van :)
Dank je wel!
Ik ga dit absoluut proberen!

Jouw taart is goud waard...
dus bak eens voor A Sister's Hope t.b.v. borstkankeronderzoek.

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

evamaria schreef:

heb je er naast de gewone eieren er eiwitten bij gedaan? want je moet de gewone eieren weglaten en ipv daarvan eiwitten...?
want eigenlijk zijn ze echt suepr :P

hmmm zou dat het geweest zijn????
ik heb er naast de eieren de eiwitten ingedaan. had niet dat je ze moest vervangen.
nou, zal het wel een 2e kans geven binnenkort.

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

35

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Dit recept sla ik op, lijkt me heerlijk!

De enige verslaving met een zoete (bij)smaak!
Karin

36

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Ik heb ze nu al twee keer met witte wijn gemaakt, fantastisch!!

Ze knappen erg mooi open, lijken dan net op witte ijsrotsen.

Groetjes, Tante Fondante
www.tantefondante.tk

37

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

ik heb ze vandaag gebakken, maar ik vind ze niet zo lekker, een beetje een nasmaak zit eraan en ze zijn toch vrij hard bovenop en een beetje droog. je mist echt het vet van de boter. ik heb trouwens olijfolie gebruikt. wat doe ik fout? zou het de olie zijn? ik heb echte champagne gebruikt, want daar heb ik mijn kast mee vol staan (allemaal krijgertjes en ik vind het niet lekker om te drinken).
groeten
elly

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

38

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Ik denk wel dat het scheelt. Olie bakt wel anders dan boter.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

39

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

ligt eraan wat voor olijfolie, mild heeft weinig bijsmaak vind ik terwijl ik gewone weer te sterk vind
maar het smaakt zeker anders dan zonnebloem olie

zeg wat ik me nu bedenk ipv bubbeltjeswijn ~ frisdrank met bubbels?
morgen maar eens een pak mix halen ;)

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

40

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Ik haal dit recept even naar boven, aangezien ik het echt een aanrader vind! Mijn dochtertjes vonden ze niet lekker, maar ik wel!
En bij mij zijn ze wel wat hoger gekomen. Ik heb geen 2 minuten gemixt, maar net zolang tot alles gemengd was.

Nou, hier waren ze. Deze hebben we naturel opgegeten, maar voor het decoreren heb ik er wat minder in gedaan:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MIIHKEVZ.jpg

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

41

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Ik heb ze zaterdag gemaakt maar dan met malibu. Jammmmmmie!!!!! Vanavond ga ik nog een rondje bakken, deze keer met abrikozenlikeur :D

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

42

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

ik maak wel heerlijke botercreme met baileys, dit als vulling of om af te smeren, hoe doen jullie dat in de cake (extra vocht toevoegen dmv malibu?)

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

43

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

ik heb het in mijn hoofd gehaald dat ik dit wil doen met gluhwein of bischopswijn voor kerstmis :) (of die ikea variant van gluh wein, die is nog wat zoeter geloof ik) heeft iemand van julllie dit toevallig al geprobeert/ een idee of dat lekker zou zijn :P ?
ik vind deze cupcakes namelijk significant lekkerder dan gewone cupcakes :P

dusss tips zijn welkom :D

44

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

elly schreef:

ik maak wel heerlijke botercreme met baileys, dit als vulling of om af te smeren, hoe doen jullie dat in de cake (extra vocht toevoegen dmv malibu?)

Als je het recept wat bij dit topic op pagina 1 bovenaan staat neemt, dan kun je de champagne vervangen door............ verzin het maar. Malibu, Baileys, Abrikozenlikeur (volgens Carin :lol:) etc etc
Gewoon zelfde hoeveelheid aanhouden.

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

45

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Ho ho ho jax, hoe het gaat met abrikozenlikeur dat weet ik nog niet. Moet nog proeven :lol:

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

46

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

ik wilde net deze cc gaan maken zie ik dat ik alleen cake meel in de kast heb staan....dat is balen:/
Maar wat anders verzinnen dan....en morgenvroeg gauw naar de winkel!!!

47

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Het ziet er een geweldig idee uit,maar ik snap  niet wat zo bijzonders is aan die cakemix van koopmans?Kan ik de cakemix van de koekjesfee ook gebruiken?
Of beter bicuitmix?

48

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Ik heb ze zelf niet geproefd, die met abrikozenlikeur, maar mijn mams zei dat ze ze nog lekkerder vond dan die met malibu :lol:

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

49

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Ik kreeg er ook maar 10 uit, en ze rijzen de pan uit hier! Ik heb frisse fruitdrank van de ah gebruikt. In het midden een framboosje gestopt, ziet er wel geweldig leuk uit! Beetje jammer dat ik er sneeuwpopjes van wilde maken voor de kerstviering op school vanavond....

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

50 Laatst bewerkt door verliefdmeiske (01-05-2010 17:27)

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

ze staan in de oven :)

iemand wel eens geprobeerd met eieren (ipv eiwit, niet samen met extra eiwit). Ik vind het zo'n gedoe om die eieren te splitsen. Als het dan toch makkelijk gaat, dan maar ubermakkelijk :cool: