1

Onderwerp: de overheerlijke champagnecupcakes

heel simpel maar o, zo lekker.
1 pak fijne cakemix van koopmans
250 ml champagne of Canei of witte druivensap met koolzuur
3 eiwitten
3 eetlepels zonnebloemolie

mix alles door elkaar met de mixer ongeveer 2 minuten. Het wordt een vleibaar deeg. Vul de cupjes tot net onder de rand en 20 minuten op 180 graden in de oven.
De cupjes moeten echt vol want de cakejes komen niet omhoog, dan moet je net als ik gaan stapelen.
Is lekker met alleen botercreme of gewoon fondant.

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

2

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Klinkt jammie...:lol:
Ik ga hem opslaan....bedankt.....

3

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Ik heb hem geli9jk bij mijn favorieten gezet. Het feit dat ze niet reizen lijkt me ook wel eens handig!!

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Lijkt me heerlijk :D. Ga ze opslaan :Y!!!
Wat zal ik daar nu eens op spuiten :think: :think: :think: misschien... champagnecreme :lol: (maar ik begreep dat Baileyscreme ook erg lekker is :D)

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Maar de baileyscreme zat op andere cakejes :lol:
sinaasappelcreme is er ook lekker op

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

6

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Oooow, wat klinkt dat lekker! Meteen in de favorieten!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

JAAA ze zijn heerlijk, ik ga ze komend weekend meteen maken :) ik ben echt een mega fan :D

8

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Ohhhhhhh die klinken lekker. Ga ze gelijk opslaan.
Zou het ook te maken zijn met prosecco?

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!

9

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

miekje70 schreef:

Ohhhhhhh die klinken lekker. Ga ze gelijk opslaan.
Zou het ook te maken zijn met prosecco?

Als het maar bubbelt kan het ook

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

10 Laatst bewerkt door Carin (03-03-2009 21:27)

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Heeeeeeeeeeeeeeeelp ik wil ze morgen maken, maar ik gebruik nooit cakemix.
Hoe doe ik dan de verhoudingen? Ik gebruik altijd (cake)meel van Koopmans, doe ik dan gewoon de suiker en boter zoals op het pak staat? En dan de Canei er extra bij? En hoeveel gram is 1 pak mix?
En dan de eieren: vervangen door alleen eiwitten of gewoon 3 eieren erdoor?

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

11

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Ik heb het voreige keer ook vervangen door cakemeel maar dan worden ze echt niet lekker. Dan is het een deegbal zeg maar. De eiwitten  zijn om het witte cakejes te laten worden. In het recept moet je ook Witte cakemix gebruiken misschien gewoon met biscuitmix proberen. Die is natiir;ijk ook licht van kleur. In zo'n pak mix zit 400 gram staat gelijk aan 330 gr biscuit. Ik heb alleen geen idee of ze dan wel rijzen met bakken. Dus misschien niet helemaal vullen. Geen suiker toevoegen en boter is vervanghen door de zonnebloemolie.

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

12

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Thanks voor je snelle reaktie!

Oke, ik MOET dus een pak cakemix op mijn boodschappenlijst zetten :lol:
Maar daar heb ik nu niets meer aan, hoewel ik dat een volgende keer ZEKER eens probeer :Y

Ik kan natuurlijk biscuitmix proberen. Maar ik heb slechts 1 poging :D want het moet morgen helemaal af zijn :s. Dus een experiment kijkt me niet zo'n superidee. Misschien beter om naturelcc's te kiezen en ze met champagencreme op te spuiten (dat laatste was ik sowieso al van plan :+)...

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

13

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

ik heb sinds mijn eerste keer ook een stapel pakken mix in huis :lol:

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

14

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Mag het ook olijfolie zijn ? Of moet het perce zonnebloem olie ?

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

15

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

manika schreef:

Mag het ook olijfolie zijn ? Of moet het perce zonnebloem olie ?

Ik heb werkelijk geen dee, de olie vervangt de boter lijkt me wel maar weet het niet

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

16

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Ik heb een pak mix voor cake. Kan dat ook gewoon ? Fijne cake kan ik nergens vinden.
En moet je de eiwitten eerst stijf kloppen ?

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

17

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

mix kan wel als het maar geen cakemeel is. eiwitten alleen scheiden niet kloppen

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

18 Laatst bewerkt door manika (05-03-2009 17:24)

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

maris18 schreef:

mix kan wel als het maar geen cakemeel is. eiwitten alleen scheiden niet kloppen

Ik ben denk ik zo blond als wat hoor ;) Maar hoe weet je dat er cakemeel in zit ? Want als je pak mix voor fijne cake koopt, heb je het zelfde toch ?

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

19

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

je hebt cakemeel als ik het goed zeg en fijne cakemix of boerencakemix(weet niet of er nog meer soorten zijn ). Op de verpakking staat alleen cakemeel dus als je die hebt moet je het niet gebruiken voor dit.

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

20

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

ik heb dit recept gebruikt voor malibu cupcakes :D
heeeerlijk
malibu gewoon ipv de champagne! nog een stukkie ananas meegebakken en afgesmeerd met malibu cocos creme :D heeerlijk :)

21

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

oh wat een goede zeg! Ik geloof dat ik mijn drankenkast ga legen :lol:

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

22

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

maris18 schreef:

oh wat een goede zeg! Ik geloof dat ik mijn drankenkast ga legen :lol:

ja joh kan met alles :lol:
hahahhahah :D

23

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Hoi

Helemaal vergeten te melden...Ik moet nog bakken, kon verleden week donderdag/ vrijdag bijna niet meer lopen van de pijn in de rug.Was in staat om die cupcakes wel te bakken..alleen mams en mijn vriendje konden dit niet waarderen O-)

Waarschijnlijk woensdag :lol:

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

24

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

Voor hoeveel cupcakes is dit recept?

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

25

Re: de overheerlijke champagnecupcakes

connie11 schreef:

Voor hoeveel cupcakes is dit recept?

ongeveer18 tot 20

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage