1

Onderwerp: kan icing of rolfondant of marsepein op chocoladeganache?

Hoi

Heb een vraagje: met wat kun je een taart overgoten met ganache decoreren? Gaat dat met royal icing of fondant? smelt de fondant of icing niet?

Of met witte chocoladeganache die gekleurd wordt?

2

Re: kan icing of rolfondant of marsepein op chocoladeganache?

Volgens mij wel, ik denk dat bv op deze taart ook fondant of marsepein ligt: Denk ik...(de tweede)
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=47816

3

Ik heb laatst een taart die ik had overgoten met ganache gewoon met MMF gedecoreerd. Ik heb hem niet meer helemaal bekleed, maar er alleen figuurtjes (bloementjes) opgelegd.
Het is niet gaan smelten ofzo, maar ik moet wel zeggen dat hij binnen korte tijd op was.

P.s. Eigenlijk moet ik eerlijker zijn, mijn zoon heeft het gedaan.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

je kan heel goed ganachetaarten decoreren. Kijk maar eens bij mijn chocoladetaarten in mijn album

5

Hai Nathalie,

Ik heb eens even in je album gekeken, maar dat ziet er echt lekker uit.
Welke ganache gebruik je om de taarten te overgieten? En die chocotoefjes is dat botercreme?

Groetjes Bianca

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

6

ik maak ganache altijd van pure chocolade van Callebaut callets. 
http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-M68AFOF8.jpg: deze toefjes zijn van chocolate fudge creme! Heerlijk!!!

7

Thanks.
Neem aan dat het de recepten zijn die hier links staan?
Die heb ik net geprint, en ga het zeker snel eens proberen.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

8

ik weet het zeker, mijn volgende taart wordt ook een ganache! mmmm :P zien er echt super uit!