1

Onderwerp: Hoe krijg ik een marsepeinen taart wit?

Hallo allemaal,

Binnenkort ga ik een poging wagen om een AJAX taart te maken voor een jarige vriend. Ik wil eigenlijk de taart eerst bedekken met een witte laag om daarna het logo erop te puzzelen.
Ik kan natuurlijk wit fondant nemen, maar deze jongen is toevallig gek op marsepein, dus ik wil de taart eigenlijk alleen met marsepein bekleden. Weet iemand hoe je marsepein wit kunt kleuren??
Groetjes uit Amsterdam!

2 Laatst bewerkt door nnicole1234 (30-01-2007 16:41)

Re: Hoe krijg ik een marsepeinen taart wit?

Nou dat zal niet eenvoudig worden....
Ik zit met hetzelfde probleem binnenkort maar heb maar besloten om een groene taart te maken met dan een witte circel met het ajax logo er op...beetje groene botercreme erbij als gras dan is het net een middenstip ;)

Je kunt wel wat marsepein door de fondant mengen dan wordt het een beetje off-white en smaakt de fondant ook marsepeinachtig...

3

Ik zag dat ze in de webshop wel ivoorkleurige en edelweiss kleurige kleurstoffen verkopen. Misschien dat je daar het marsepein wel een stuk lichter van kleur zou kunnen krijgen.

4

Hoi,

Wit krijg je niet van marsepein helaas, jammer dat ze er geen kleurstof voor hebben, ik heb ivoorkleur gel en dan wordt het beetje wit maar toch niet heel goed , wit fondat is echt spierwit helaas die wit krijg je niet.

Succes ermee.

Groetjes,

Manika

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

5 Laatst bewerkt door Carla (30-01-2007 17:59)

Misschien schilderen met witte kleurstof? Ik heb het niet geprobeerd dus of het gaat weet ik ook niet. Of misschien met zo'n spuitbusje maar of die in het wit te krijgen is?  (Inge ????!!!!!???!!!!)

Succes

6 Laatst bewerkt door mascha (31-01-2007 12:18)

jazeker dat er witte kleurstof bestaat. deze taart is met puur marsepein: (het is niet wit-wit, maar toch behoorlijk)
http://www.mijnalbum.nl/Foto=RUKMOCPE-1
Het is een flesje witte kleurstof van Wilton. Ik heb het zelf gekocht bij duikelman in Amsterdam, maar volgens mij hebben ze het ook bij Oldenhof (hilversum en a'foort, zwolle ben ik nog nooit geweest).
Ik dacht dat het niet zou helpen, witte kleurstof, dat het ietsje lichter zou worden, maar echt gelige marepein wordt er echt heel veel witter van, ik weet ook niet hoe het kan, maar het werkt wel (misschien is het gewoon bleek, haha). Het is niet goedkoop hoor, die kleurstof, ik dacht wel iets van 6 euri, voor een behoorlijk groot flesje (maar je gebruikt ook wel meer dan van zo'n gel potje)
http://i16.ebayimg.com/03/i/08/e6/d4/80_1.JPG
dat zijn die flesjes

Mijn website: Presentaart

7

He wat leuk...vooral als je een bruidstaart wil maken maar liver van marsepein dan van fondant

8

Het ligt er ook wel aan wat voor soort marsepein je gebruikt. De marsepein van de webshop is veel witter dan van de jamin bv.
Op mijn feyenoord taart zit ook marsepein en vind ik het niet stoorend dat het niet helemaal wit is.
http://www.mijnalbum.nl/Album=KETAOW8T&edit=1
Succes ermee. Wel plaatsen hoor.
Gr Mirjam

9

Is dat de marsepein van de webshop?????

Groetjes Carolien

10 Laatst bewerkt door mascha (31-01-2007 17:52)

de marsepein die ik voor die taart had gebruikt was gewoon 'sinterklaas' marsepein van de Hema ofzo, best geel is die, wel geler dan de webshop in ieder geval, en toch werd ie nog zo wit.
De marsepein van de webshop is inderdaad redelijk wit, maar toch niet helemaal, voor sommige dingen vind ik wit wel iets mooier, zoals met die gespoten bloemen erop (die P.P. taart die ik hierboven heb staan), maar goed, dat is ook een kwestie van smaak.
Ik zag een keer een bruidstaart van behoorlijk gele marsepein en dat vind ik zelf echt niet zo mooi, helemaal omdat er een randje langs was gespoten was dat wel wit was.

Mijn website: Presentaart

11

de feyenoord taart was inderdaad met marsepein van de webshop.
Met allerlei andere kleurtjes valt het dus best wel mee. Ik ben het wel met mascha eens dat als je er witte icing bij gaat spuiten je wel het verschil ziet en dat vind ik ook niet mooi.
Gr mirjam

12

je kan ook eerst een laag marsepein op de taart leggen en dan een dunne laag wit fondant eroverheen. dan is het echt wit en de de smaak van marsepein trekt helemaal door.

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

13

Bedankt voor alle goeie tips, meiden! Ik heb de marsepein van de webshop besteld, want die ziet er inderdaad goed uit! Het resultaat zal nog even op zich laten wachten want hij is 19 feb jarig, maar ik kom wel met een foto!
Fijne dag verder en groetjes van Valerie

14

Ik was van de week bij planet cake en daar heb ik een flesje witte kleurstof gekocht voor 2,95 geloof ik! Dus dat is niet zo heel duur!
Dacht kom het toch nog even zeggen.

Groetjes Carolien

Bij het ACDS verkopen ze ook superwit kleurstof. Ik weet niet meer zeker of dat van Wilton is. Maar het is geschikt om marsepein dus heel wit te maken.

Groetjes, Sas

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/