1

Onderwerp: De truc met de natte handdoek werkt! Voor een 4kante taart!

Ouwe handdoek door de helft geknipt, in drieen opgevouwen en goed nat gemaakt onder de kraan en weer uitgeknepen. Om het bakblik heen en sissend de oven in. Beetje eng, maar het gaat dus goed, en inderdaad een keurig rechte biscuit!!!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ECS3CM3N-G.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IQSYT3DM-G.jpg

Toch ook 1 nadeeltje:
Je zijkanten worden niet echt bruin en blijven dus wat kruimelig, dat is wat lastiger bij het snijden en afsmeren.... En waarom de onderkant nou ook niet goed mee bruin werd....(het gebeurde wel toto 3x toe)????

http://www.mijnalbum.nl/Foto-68BAC7E7-G.jpg

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

2

Re: De truc met de natte handdoek werkt! Voor een 4kante taart!

Dat ziet er goed uit. Ik heb de natte handdoeken truc 2x toegepast... maar had geen succes. Maar dit geeft de burger moed, ik het toch maar weer eens proberen.

Groetjes,
Efje

3

Mag ik even nieuwsgierig zijn en vragen waarom je dit dan doet?
Ik heb geen problemen met mijn vierkante bakblik (20x20) en de kapsels komen er mooi uit.

4

Toevallig heb ik het vorige week geprobeerd met een ronde vorm. Ik kreeg een prachtig gekijkmatig gerezen kapsel. Maar idd waren de randen erg kruimelig, dat was een nadeel.

Groetjes, Sylvia

5

Ik had toch vaak dat de taart in de hoeken veeeeeel lager was dan in het midden van de zijdes en dan nog in het midden van de taart een hoge bolling.

Kreeg bij de taart in de taartenparade nog de tip om de handdoek er de laatste 10 minuten af te halen zodat je toch nog een korstje krijgt.

Tot taarts, Yvonne

6

Tom Poes schreef:

Kreeg bij de taart in de taartenparade nog de tip om de handdoek er de laatste 10 minuten af te halen zodat je toch nog een korstje krijgt.

Dat heb ik gelezen, ga ik de volgende keer ook proberen.

Groetjes, Sylvia

7

Dank je voor de tip :)

8

Je zegt in drieen opgevouwen. Zou 1 keer al niet genoeg zijn? Ik weet het niet hoor, maar misschien worden de zijkanten dan wel beter?

9

Ben bang dat de handdoek dan te snel droogt en dan gaat verbranden .....

Tot taarts, Yvonne

10

en helpt dat echt?????

Mama van 2 crazy kids en 2 lieve honden, vrouw van Bart...

11

ik ga dit de volgende keer ook uitproberen. Voornamelijk met mijn taart van 32,5 x 32,5 heb ik dit probleem.

12

fifiemieke schreef:

en helpt dat echt?????

Aan de titelvan dit topic te zien zou ik denken..... van wel! ;) :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

13

Degene die dit ooit bedacht heeft, heeft wel lef!! Spannend, een handdoek in de oven..
Mijn vierkante kapsels komen ook recht uit de oven. Misschien heeft het met ovens te maken...iedere oven werkt anders natuurlijk.

14

Ik ga het van het weekend proberen met een ronde 20 cm  taart, ik zal de normale tijd bakken en daarna 10 min zonder theedoek. Ik wil voorkomen dat de cake inzakt als je de doek te vroeg uit de oven haalt. Misschien moet de reep niet te dicht bij de onderkant om te voorkomen dat de onderkant niet bruin wordt. Dat de zijkanten kruimelig en niet bruin wordend maakt nu niet zoveel  uit, moet de taart met icing insmeren voor de Wilton Course 1. Zet hem toch even in de vriezer. Laat nog wel weten wat mijn bevindingen zijn.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.