Onderwerp: advies gevraagd
Hoi,
Ik heb een paar taarten gemaakt met MMF en ik heb toch een aantal vraagjes, die meer ervaren taartenbaksters vast weten te beantwoorden.
Op onderstaande foto zie je mijn laatste taart, ik ben er zelf niet kapot van want hij is heel anders geworden dan de bedoeling was. Maar goed. Bij de eerste taart(en) rolde ik het MMF minder dun uit. Dat geeft een strakker resultaat, maar met het aansnijden moet je dan door zo'n dikke laag snijden, dat je bijna de taart in elkaar drukt.
De laatste taarten heb ik de MMF zo dun mogelijk uitgerold en zie hier het resultaat.
Niet strak, maar bubbelig. De ondergrond was volgens mij best goed, maar als ik de MMF uitrol moet ik nogal wat poedersuiker gebruiken, (anders plakt ie vast aan de ondergrond) en ik heb het idee dat je die poedersuiker dan als oneffenheden blijft zien. Weten jullie wat ik daaraan kan doen?
Mijn volgende vraag:
Bij jullie zijn de taarten zo hoog. Zetten jullie twee kapsels op elkaar of wordt ie bij jullie gewoon veel hoger? Ik gebruik een springvorm van 24 cm, met de hoeveelheid die hier bij de recepten gegeven wordt. Ik mix met een handmixer, 10 minuten! (Poeh!) Laatste keer de kom in een bak met warm water gezet en nu is ie toch wel wat hoger geworden, maar nog niet erg hoog.
Graag wat tips ter verbetering.
Mijn laatste vraag: (jeetje, het wordt wel een erg lang verhaal)
hoe bevallen de silicone-vormen en is er dan nog verschil tussen de goedkope en de duurdere.
Ik weet dat ik veel vraag, maar ik heb al zoveel op het forum zitten lezen en kan geen goed antwoord op mijn vraag vinden, dus ik hoop dat jullie mij willen helpen.
Groeten, Ans