1 Laatst bewerkt door Canadesje (26-02-2009 21:12)

Onderwerp: Creamy Cream Cheese Frosting

De recept is eigenlijk meer een topping als frosting.. dacht er gisteren aan toen ik et heb gemaakt.

Deze gaat het beste met fruit vulling. Met creme vullings wordt het veels te machtig

400ml Slagroom
200gram Verse Kaas (philadelphia, monchou, en ook de goedkope van lidl werken allemaal) light mag ook.
75 gram witte basterdsuiker
75 gram + 1el Poeder Suiker.
5ml Vanille (je kan ook almond extract gebruiken)

Mix de verse kaas en basterdsuiker op hoog snelheid tot dat je geen suiker meer kan zien (ong 5 min).  Voeg de 75 gram poeder suiker en vanille toe.  Mix weer op de hoge stand ong 3 min.
In een aparte kom mix de slagroom met 1 el poeder suiker.  Mix tot de net niet klaar is.  Of tot de je net zacht piekjes van maken.
Meng de kaas mixture met de slagroom.  Met de mixer op hooge snelheid mixen tot dat et stevig piekjes vormt.  Blijf er altijd bij staan want iets te lang en krijg je suiker boter.
15 minuten in de koeling zetten en klaar is de.

2

Re: Creamy Cream Cheese Frosting

Klinkt heel lekker moet ik zeker uitproberen.

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

3

Re: Creamy Cream Cheese Frosting

Ik heb hem gemaakt en hij is superlekker!!!!!

Bedankt voor het recept!

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

Re: Creamy Cream Cheese Frosting

Klinkt heerlijk,,deze ga ik ook maar eens proberen vandaag!
Bedankt!!

5

Re: Creamy Cream Cheese Frosting

Ik heb hem laatst ook gemaakt en hij was inderdaad heerlijk!! Bedankt voor het recept!

Groetjes, Daphne

6

Re: Creamy Cream Cheese Frosting

Ik ga hem zeker proberen..bedankt!!!

Vandaag is een taart dag...taart decoreren of taart eten...hhhmmm....:D

7

Re: Creamy Cream Cheese Frosting

net gemaakt, HIJ IS HEEEEEEEEEEERLIJK

thnx

8

Re: Creamy Cream Cheese Frosting

Ik heb hem ook net gemaakt, was erg lekker!!!!!!!

Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen!

9

Re: Creamy Cream Cheese Frosting

Ben benieuwd, klinkt heerlijk. Hij moet zeker wel in de koelkast bewaard worden ivm de kaas?! Dus straks ook alle cc's in de koeling :$

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

10

Re: Creamy Cream Cheese Frosting

jep zeker in de koeling bewaren... niet alleen voor de kaas maar ook de slagroom ;)

11

Re: Creamy Cream Cheese Frosting

Lijkt me erg lekker! Ik wil deze cream cheese frosting maken en als topping op cupcakes gebruiken. Voor hoeveel cupcakes is deze hoeveelheid frosting?

12

Re: Creamy Cream Cheese Frosting

hmmmm goede vraag...  Et is een best een groot recept..  Ik zou zeggen minimaal 24.. maar et kan zo meer zijn.

13

Re: Creamy Cream Cheese Frosting

Ik ga morgen 12 cupcakes maken; ik doe dan de helft van het recept. Dank je wel voor het antwoord Canadesje :thumb:

Re: Creamy Cream Cheese Frosting

Ik heb dit recept vorige week uitgeprobeerd en het was overheerlijk!!!!!!! Mierzoet en daarom maar weinig op cc's gesmeerd. Ik had ook wat pure chocoladesnippers over en die heb ik erin gedaan. Het smaakte naar straciatella!.
Bedankt

15

Re: Creamy Cream Cheese Frosting

Klinkt echt heerlijk! Deze ga ik ook proberen binnenkort.
Het lijkt me een beetje hetzelfde als de monchou-taart uit zo'n pakje? Die vulling is namelijk ook zo overheerlijk!

16

Re: Creamy Cream Cheese Frosting

lijkt mij ook heel lekker zeg

17

Re: Creamy Cream Cheese Frosting

Ik heb deze frosting gemaakt van het weekend voor de verjaardag van dochterlief en owww wat zaaalig! Ik heb ipv monchou mascarpone gebruikt. Heerlijk smaakt als slagroom en het was een groot succes! De cupcakes zijn schoon op gegaan.

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

18

Re: Creamy Cream Cheese Frosting

Klinkt goed, gaat op mijn 'to do' lijstje!!!

19

Re: Creamy Cream Cheese Frosting

Kan je hier ook likeur aan toe voegen? Zo ja hoeveel? Hij moet natuurlijk niet te zacht worden..

20

Re: Creamy Cream Cheese Frosting

Lijkt me ook heerlijk en zo'n soort recept zocht ik al een poosje. Het lijkt op de vulling van de taartpunt die je in beeld krijgt voordat Cake Boss begint met nog iets roods erdoorheen. Dan zou ik die zooo graag willen proeven. Maar...klopt het dat er in deze zin een ingredient mist? 75 gram + 1el Poeder Suiker.

Vast bedankt!

Bedankt voor het kijken, groetjes Ilona
www.taartentrots.nl

21

Re: Creamy Cream Cheese Frosting

ik heb hem net ook gemaakt de smaak is heerlijk wel erg zoet zou er de volgende keer denk ik wat minder suiker in doen
alleen ik krijg hem niet stijf hij staat nu een half uur in de koelkast en heb ook een behoorlijke tijd staan mixen maar het is net vla
heeft iemand hier ervaring mee

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

22

Re: Creamy Cream Cheese Frosting

de 2e keer is hij wel gelukt en hij is nu met minder suiker heerlijk van smaak zou je hem eigenlijk in kunnen vriezen?

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

23

Re: Creamy Cream Cheese Frosting

notificatie

24

Re: Creamy Cream Cheese Frosting

Yammie

25

Re: Creamy Cream Cheese Frosting

Als je een (regenboog-) taart afsmeert met deze frosting, kan de taart dan in de vriezer bewaard worden? Ben erg benieuwd of er iemand ervaring mee heeft.

Bakgroetjes van Marinka!