1

Onderwerp: Vraag over taart

Hallo dames,

Ik heb zo een leuke taart gezien die ik graag wil proberen te maken.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/02/04/1233775987-590.jpg

De vraag gaat met name over de tentakels. Ik dacht in eerste instantie gewoon rollen te maken van fondant of marsepein, maar dat is niet meer te eten en je gebruikt behoorlijk veel marsepein.
Hoe zouden jullie het doen?

2

Re: Vraag over taart

nooit gedaan en geen idee of het werkt, maar je kan van die cakeballetjes maken van restjes kapsel met botercreme er door heen. plakt lekker maar is nog wel te vormen.
misschien kan je daar rollen van maken en die vervolgens met marsepein bekleden.

of een cake bakken zoals ze gebruiken voor van die rollen (opgerolde cake met room of vruchten vulling) en het daar mee proberen, maar dat is denk ik minder flexibel.

waarschijnlijk is het een kwestie van lang van te voren beginnen met probeersels en oefen taarten :)
succes!

willemiene wonder wicht

3

Heel goed idee van Willemiene!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

wat een leukerd! ik zou toch het gewoon van marsefondant maken hoor. Dat is als je het geen weken van tevoren maakt echt nog wel eetbaar. en anders dunne strips snijden van je biscuit en die rollen in het marsefondant

5

Beetje late reactie, Maar bij de how-to's van Ria staat een Elmo die is opgevuld met rice-crispies oid.

Groetjes, Tante Fondante
www.tantefondante.tk

6

Anders misschien van zelfgemaakte mmf maken? Dat kost niet veel.
Of het lekker is? nee, vast niet, maar wel mooi te vormen.

7

Ik zou het niet met de kant en klare opgerolde cake maken. Dan krijg je wel heel dikke tentakels. Ik zou ook kiezen voor een dunne reep biscuit, vullen en oprollen, en dan in de fondant rollen/bekleden.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.