nEE HOOR, je wil gewoon alles weten nou, ik heb ook zo'n ding. Je kunt allerlei typen printers gebruiken maar wel eentje die geschikt is voor het ouwelpapier. Planetcake heeft een leuk schemaatje met alle typen printers waarvoor ze ook ouwel hebben. Als je een tweedehands(gewone printer is het gewoon dus)koopt kun je daar dus rekening mee houden. Je kunt ook je eigen printer gebruiken maar let op:!!!die kun je dan niet meer voor gewone doeleinden gebruiken want de leidingen komen dan vol met gewone inkt te zitten, is erg slecht voor de gezondheid.
een printer die je voor ouwel aanschaft moet je eerst grondig laten reinigen of zelf doen, dit kan met een reinigingsprogramma die zorgt dat alle inkt uit de koppen zijn. Daarna kun je een basisset eetbare inkt aanschaffen, let wel, dit kost wel enige centen hoor, besef dat wel. Het is echt een investering. Je moet de cardridges ook zelf vullen en hervullen, dit is de goedkoopste manier. Ik doe het zelf ook, het is veel gedoe en als de inkt gaat lekken kan je printer stukgaan. Heb ik ook al es gehad.
Ja, klinkt niet geheel positief maar ik heb er ook al goede afdrukken op gemaakt hoor. Bij planet kunnen ze je meer info en advies geven.