1

Onderwerp: Verschillende vullingen invriezen

Ik wil een paar kleine taartjes maken om uit te proberen, maar om te voorkomen dat ik allemaal kleine beetjes vullingen moet maken, wil ik gewone porties vullingen maken. Wat ik nu niet nodig heb wil ik zolang invriezen. Kan dat klakkeloos met alle vulllingen of zijn er ook vullingen die niet goed blijven in de vriezer. Het gaat om:

frambozenmousse (slagroom, melk, frambozensaroma)
aardbeidenmousse (monchou, basterdsuiker, slagroom, aardbeienvlaaivulling)
chocomousse (slagroom en pure chocolade)
meringue botercreme (schuimpjespoeder, suiker, roomboter)

En ik zou graag willen weten hoelang het in de vriezer kan.
Ik weet dat ik met de zoekfunctie e.e.a. wel kan terugvinden, maar dat kost me zoveel tijd. Misschien dat iemand me op weg kan helpen.

Groetjes, Elly

2

Re: Verschillende vullingen invriezen

Kan niemand mij helpen?

Groetjes, Elly

3

Hoi Elly,

Ik doe alle bavarois, meringuecreme, ganache, botercreme en mousse in de vriezer en dat gaat goed hoor. Ik zet op het bakje de datum en laat het niet langer dan 3 mnd in de vriezer. De ingevroren vullingen laat ik dan in de koelkast ontdooien en gebruik ik alleen voor mijn eigen taarten of voor niet klanten waar ik een taart voor maak. Zoals een kado voor de buren als ik ga eten bij hun, ipv een fles wijn haha.

Succes
Ester

4

Hoi Ester,

Fijn dat je even gereageerd hebt. Ik heb vanmiddag lekker staan mixen en een paar proeftaartjes gemaakt. De overgebleven vullingen heb ik in verschillende bakjes in de diepvries gedaan. Stickertje erop en klaar is Elly. Even nog wat kapsels bakken en in de vriezer en ik kan heel snel een volgend taartje maken.
Ik heb ook dulche de leche in de vriezer gedaan. Ik zie wel hoe het eruit komt.
Bedankt voor de tips.

Groetjes,

Elly

Groetjes, Elly

Ik weet alleen dat je monchou niet mag invriezen.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

6

Claudia Mv 2 schreef:

Ik weet alleen dat je monchou niet mag invriezen.

Oke, dus die aardbeienmousse blijft waarschijnlijk niet goed of lekker. Het ligt al in de vriezer, ik kijk wel hoe het eruit komt.

Groetjes, Elly