Onderwerp: Help mijn biscuit is te droog....
Ik heb nu een aantal taarten gebakken, volgens het recept wat hiernaast staat en de laatste taart van een andere site, ik weet zo de naam niet meer. Wel weet ik wat ik gedaan heb en dat is het volgende:
Het is een grote 25 pers. (kinderen) taart.
Ik heb het volgende gebruikt:
14 eieren
420 gr. suiker
390 gr. bloem+ 30 gr. maizena
en een snufje zout.
Ik heb de eiereneerst warm klaten worden in heet water, ondertussen spullen klaar gezet en toen eerst de eieren geklopt, zo ongeveer 5 min. Daarna de suiker toegevoegt en nog wel 20 min doorgeklopt omdat het zo'n grote hoeveelheid was en ik nu dus eindelijk eens een lekkere biscuit wou hebben. Daarna de bloem, maizena en zout erdoor gespatelt.
De oven (electrisch) had ik voorverwarmt op 150 graden en die heb ik langzaam opgevoerd naar 180 graden. En de taart heeft 45 min gebakken......
Ik heb verder de taart volledig af laten koelen voordat ik ben gaan snijden, daarna gevult met abrikozenjam en slagroom, afgestreken met botercreme en bekleed met fondant hier uit de webshop....
Maar heeft iemand enig idee wat ik nu nog meer kan doen om de biscuit niet zo droog te laten zijn?
Iedereen vind de taart lekker, maar ik hoor wel steeds bij iedere taart van hij is wel een beetje droog....
Bedankt alvast voor het meedenken