Onderwerp: Taarten willen niet rijzen
Hallo allemaal. Ik ben een amateur op het gebied van bakken maar heb nu al redelijk wat taarten gemaakt. Helaas zijn er een groot aantal mislukt. Ik volg altijd netjes het recept. Mijn probleem is dat de meeste taarten niet willen rijzen en dat ik taarten van 2 a 3 cm overhoud. Niet echt mooi om te serveren.
Zo heb ik vandaag een citroen-kokostaart gemaakt (ingredienten zelfr. bakmeel, boter, eieren, suiker, kokos, citroen en melk. Ik gebruik een heteluchtoven (combimagnetron van Miele). Ik moest het beslag met een houten lepel roeren. Ik heb dan ook geen mixer gebruikt. De taart leek aardig omhoog te komen maar uiteindelijk stelt het weinig voor.
Geen idee wat ik steeds fout doe. In mijn bakboek stond ook dat ik een heteluchtoven 20 graden lager moet zetten dan het recept aangeeft. Ik zag dat pas achteraf en heb dat dus niet gedaan. Kan het daar aan liggen? Of heb ik het beslag niet luchtig genoeg geklopt.
Graag tips want teleurstelling op teleurstelling zorgen er voor dat ik geen plezier meer heb in het bakken :-(
Groetjes,
Robert