1

Onderwerp: slagroomversteviger

LET OP: HEEEEEEEEEL OUDE KOE!!

ik lees dat jullie hier dikwijls over slagroomversteviger spreken. Wat is dat precies? Is het aangewezen dat je dit gebruikt?

Wil je mijn website zien? www.koekentiene.net

2

Re: slagroomversteviger

ik gebruik wel eens een zakje klop-vast (van die blauwe zakjes)

3

Re: slagroomversteviger

Toevallig stelde helen gisteren dezelfde vraag, en Monique gaf toen dit antwoord:

monidick schreef:

slagroom versteviger zorgt er voor dat slagroom niet in zakt na een tijdje
je kunt het bij de supermarkt kopen
het heet dan klop-fix
en dat je het niet kent geeft niets hoor er zijn niet veel mensen die het kennen
ik had het in jaren niet meer gezien tot ik hier op het forum een paar recepten er mee zag
ik moest ook even zoeken

Ik verplaats gelijk even je vraag naar een andere rubriek :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: slagroomversteviger

Dag Marianne en Nicole,

ik had de vraag van gisteren helemaal niet gezien. ik kijk wel even naar de andere rubriek. Klop-vast ken ik niet. Ik zal even moeten zoeken in de supermarkt. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze dit in Belgi

Wil je mijn website zien? www.koekentiene.net

5

Re: slagroomversteviger

Het staat - volgens mij ook in Belgi

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Re: slagroomversteviger

Hallo Volijnb

Als je slagroom steviger wilt krijgen, kun je dat met klop-vast doen, maar je zou bijv. ook gelatine kunnen gebruiken. Ik heb ergens wel een uitgebreide uitleg daarvoor. Eerlijk gezegd heb ik dat ook wel eens gedaan zelf, maar het nadeel is wel dat als je het niet helemaal juist doet, je klontjes gelatine in je slagroom krijgt :(. En dat vond ik toch wat minder. Inmiddels heb ik ergens, ik dacht van een bakker of van het bakkersforum de tip gelezen of gehoord dat je ipv gewone suiker door je slagroom suikerbakkerspoeder of poedersuiker moet doen. Dat maakt je slagroom al veel steviger. Ik heb het geprobeerd en het werkt echt!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

7

Re: slagroomversteviger

Ik gebruik Klop-fix, zal wel hetzelfde zijn. het zorgt er voor dat je slagroom niet inzakt als de taart wat langer staat. Je kan er dus ook iets moois mee spuiten, met kleurstof er bij wordt het helemaal leuk.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

Re: slagroomversteviger

Das niet hetzelfde als klop-klop neem ik aan?

9

Re: slagroomversteviger

Volgens mij is het wel Klop-klop wel hetzelfde als Klop-Vast, maar het staat vast wel op de verpakking :Y

Ben jij al wederom geboren ? Handelingen 2:38 ;)

10

Re: slagroomversteviger

Klopklop is volgens mij niet hetzelfde als klopvast. Klopvast is echt om de slagroom te verstevigen en klopklop is een soort nepslagroom. (wel eens gebruikt toen ik wilde afvallen.)

11

Re: slagroomversteviger

Gewoon goeie slagroom gebruiken, bv. Debic of Campina met 35 à 40 % vetgehalte zijn hele goeie merken die snel opklopbaar zijn. Bakkers gebruiken (bijna) allemaal gewone suiker of kant en klare gesuikerde slagroom. Slagroomversteviger of stabilisator wordt meestal enkel in de warme maanden gebruikt. Ik gebruik dus NOOIT slagroomversteviger behalve bij heel warm weer.

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

12

Re: slagroomversteviger

wat een mooie spreuk onder je  bericht wendyv

13

Re: slagroomversteviger

kaar schreef:

wat een mooie spreuk onder je  bericht wendyv

Tnx  :)

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)