Onderwerp: slagroom en hoeveelheid suiker
wie kan er mij vertellen hoeveel suiker en welke suiker ik het beste onder de slagroom doe om een taart te vullen?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » slagroom en hoeveelheid suiker
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
wie kan er mij vertellen hoeveel suiker en welke suiker ik het beste onder de slagroom doe om een taart te vullen?
Hoeveelheid is een beetje naar smaak, gewoon wat je lekker vindt: ik doe meestal een flinke koffielepel basterdsuiker of een zakje vanillesuiker, en dan vind ik het al best. Voor zover ik weet kan het met elke soort suiker, alleen is kristalsuiker vaak wat grof en dan kun je wat korreltje houden.
Succes!
Ik doe altijd twee eetlepels slagroom op een pakje van 200ml en een zakje slagroomversteviger.
Ik doe altijd twee eetlepels slagroom op een pakje van 200ml en een zakje slagroomversteviger.
euh je bedoelt zeker 2 eetlepels suiker dan toch h
Een scheut doe ik meestal, maar ja, dat kan van alles wezen, ik gok op ongeveer 1,5 a 2 eetlepels.
Ik doe altijd 1 zakje vanillesuiker en 1 zakje klop-fix in 1 bekertje slagroom van 250 ml. Dan vind ik de slagroom precies lekker van smaak.
Kristalsuiker gaat prima hoor. Door het mixen wordt het fijn, en proef je geen korrels. Ik doe er 2 eetlepels door.
En heb wel eens gehoord dat de suiker helpt om de slagroom goed stijf te houden.
Dus als je minder gebruikt heb je meer klop vast nodig.
Hoe komt het dat na het bakken mijn cupcakes "krimpen", kan iemand mij hier iets over vertellen.
Patty
Hoe komt het dat na het bakken mijn cupcakes "krimpen", kan iemand mij hier iets over vertellen.
Patty
Patty, even een nieuw topic openen
Hoi Patty,
Je krijgt zeker meer antwoorden als je een nieuw topic opent.
Maar even kort, taart en cupcakes zetten uit bij warmte, koelt het daarna af, dan krimpen ze weer een beetje, maar als het goed is blijft hij hoger dan de hoeveelheid deeg die je erin deed.
Als de taart of cupcakes niet goed gaar zijn, krimpt hij harder.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » slagroom en hoeveelheid suiker