1

Onderwerp: Kan dit??

Ik was even benieuwd aangezien mijn kapsles maar niet omhoog komen......tot nu toe tenminste. Kan de temp. van de oven ook te hoog zijn waardoor hij niet rijst?? Heb nu een kleinere vorm gevuld met beslag voor een vorm van 24 cm. Nu komt hij dus wel omhoog en de temp heb ik iets lager gezet. Wordt mijn 3e taarje. hoop dat ik hem straks kan showen!

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

2

Re: Kan dit??

Ik durf het niet te zeggen. Ik gebruik de mix van de shop, zet mijn oven standard op 175 graden, en heb altijd 7cm hoog kapsels.

Ik ben benieuwd naar jou kapsel straks.

Groetjes Tweety!

Nou..tis weer zo'n laag geval geworden. Mijn dochter smikkelt hem nu op en ik?? Ik ben er even helemaal klaar mee!

Groetjes Rebecca

4

Ik bak altijd 15min 150° - 15min 160° - 15min (of langer) 170° op 3D hetelucht.
anders koop je een oven thermometer bij Blokker, dan kun je controleren of de oven niet veel heter wordt dan dat hij aangeeft.

Groetjes, Jose

5

Het is ook belangrijk om

Groetjes Angelique
WAARSCHUWING:´Besmet met taartenvirus´

Nou, ik heb zeker 10 min. gemixt en had dus wel een mooi luchtig beslag. Ik denk dat het aan de oven ligt, ga nog 1 poging wagen en hem in de combi bakken. Lukt dit weer niet dan hang ik mijn bakspullen aan de wilgen en eet mijn schoen op!!

Groetjes Rebecca

7

Ik bak het ook op 3 standen na elkaar. En goed mixen. Succes, hoop dat het lukt want het is zo leuk!!! Veel te jammer om je spulletjes in de 'wilgen' te hangen!

Hier worden creatieve dromen werkelijkheid..
www.creatievedromen.nl

8 Laatst bewerkt door Dot (19-12-2008 16:17)

hier ook net mijn eerste baksel in de oven gehad, en het is maar 5cm hoog, dus voor mijn gevoel niet erg gerezen... hoewel de eieren echt 10min geklopt zijn . ik heb geen tussenstanden op mijn oven, dus had 140, 160 en 180 graden gedaan. Op het laatst begon ik wat te ruiken, maar had het gevoel, dat hij nog niet helemaal gaar was, dus met alu afgedekt en nog 10min op 140 gezet... nu afkoelen en dan maar hopen dat het goed is....

Groetjes, Dorothea.

9

Ik zat er ook zo mee! Ik bakte de eerste op 180 graden. Laag. De 2e in etappes, beginnend bij 140 eindigend met 180, nog niet; je van het. Ben nu begonnen met 140 tien min. 155 tien min en 175 vijftien min (of langer). De vorige ging prima! Vanavond weer, ben benieuwd!

10

ik heb nu in totaal zo'n 12 taarten gebakken met de mix van de webshop ( er ligt nog het een en ander in de vriezer :D ) en ik moet zeggen dat er bij mij nog nooit wat mis is gegaan op dat gebied.. ik zet standaard de oven op 165 graden en laat al gelang de grootte van de vorm de cake er zo'n 35-40-45 minuten instaan.. kapsels zijn altijd zo'n 7 cm hoog

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

11 Laatst bewerkt door Dot (19-12-2008 17:16)

Nou, die eerste kan zo de kliko in, hij is in het midden helemaal ingezakt en bleek nog helemaal niet gaar te zijn van binnen... en dat bij 15min op 140 15min op 160 en bijna 15min op 180. daarna afgedekt nog 10 min op 140.

Nu heb ik nog een andere combi-oven, maar daar kan ik alleen kiezen uit 125, 150 of 175 graden. Maar als ik dat doe, hoe lang op welke temperatuur is dan aan te raden?
Hopelijk kan iemand mij advies geven, dan kan ik na het avond eten een nieuwe bakken.
(Oh ja, ik heb nu nog maar 2 "gewone" eieren en wel genoeg henne-eitjes, die tellen 2 op 1, toch?)

Groetjes, Dorothea.

12

Je moet volgens mij echt wel beginnen op 150 graden. Het beslag moet toch wel goed warm worden en vooral in het midden. Als je te laag begint, komt de warmte niet genoeg in het midden van het beslag en zal hij niet makkelijk gaar worden.
Ik heb een heteluchtoven, Ik mix  8 minuten hooste en dan 1 minuut op lage snelheid. niet voorverwarmd. 150 graden, 10 minuten, 160 graden 10 minuten en dan 20 tot 25 minuten 180 graden.
Er mislukt niet veel.
Als je het uit de oven doet uit de vorm halen en op een rooster storten.
Op het rooster leg ik een theedoek en over de biscuit ook. Hierdoor zal de biscuit niet uitdrogen
Succes en niet opgeven hoor! Mijn eerste kapsels (niet oplopend laten bakken) gingen heel mooi hoog totdat ik ze uit de oven haalde. Had ik een geweldig mooi maanlandschap ;)

Als je geen mix gebruikt, is het overigens beter om niet oplopend te laten bakken, maar meteen hoog op 180 graden.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

13

Ik bak met de webshopmix en bak altijd op 175 graden (heteluchtoven). Ik heb het geprobeerd met het wisselen van temperaturen, maar ik werd er gek van, van al dat gedoe. En zo gaat het ook prima :)

14

En waar mix je mee? Komt er echt wel genoeg lucht in je beslag? Kan nl ook veel schelen! En als je oven voor/doorverwarmt met de gril dan kan je niet in etappes bakken, maar moet je meteen op 180 voorverwarmen.

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

15

Mirjam, ik heb een Kenwood 264, en luchtig was het zeker, beide keren.
En deze laatste is net uit de oven en ziet er super uit!!
Ook de onder = bovenkant ziet er mooi lichtbruin uit!
Ik kan alleen nergens vinden hoe ik nu het beste verder kan gaan, het is me eigenlijk te laat om hem nu nog te vullen. Dat kan toch morgen ook? Hoe bewaar ik dan nu het deeg tot morgen? In de diepvries is geen plaats, misschien ingepakt in de schuur?

Groetjes, Dorothea.

Bedankt voor alle antwoorden, ook al waren die niet allemaal aan mij gericht. Ga volgende week nog eens een poging wagen denk ik.

Groetjes Rebecca

17

ik weet niet of je je eieren vanuit de koelkast in warm water legt om op te warmen, als dat zo is, ze niet te lang laten liggen. Mijn ervaring is dat dit een negatief effect heeft op je beslag. Ik haal liefst de eieren een paar uur van te voren uit de koelkast.

Stap binnen in een wereld vol taart
http://www.taartwereld.nl  |  http://taartwereld.blogspot.com/

18

Dot schreef:

hier ook net mijn eerste baksel in de oven gehad, en het is maar 5cm hoog, dus voor mijn gevoel niet erg gerezen... hoewel de eieren echt 10min geklopt zijn . ik heb geen tussenstanden op mijn oven, dus had 140, 160 en 180 graden gedaan. Op het laatst begon ik wat te ruiken, maar had het gevoel, dat hij nog niet helemaal gaar was, dus met alu afgedekt en nog 10min op 140 gezet... nu afkoelen en dan maar hopen dat het goed is....

je zegt dat de eieren 10 min. geklopt zijn. maar je moet de hele mix met eieren en water tegelijkertijd mixen!
dus alles in de mixer, 8 min hoogste stand, daarna nog 2 minuutjes laagste stand.

gewoon de eieren niet in de koelkast bewaren. zijn ze altijd op de goede temperatuur.
niet stiekem kijken in de baktijd of hij al omhoog komt, dan zakt ie weer in.

Ik gebruik dus GEEN kant en klare mix. Ik mix de eieren met de suiker 10 min in een kom met warm water. Zal het eens zonder het warme water proberen maar zoals ik al zei was het een mooi luchtig beslag. Ik ga van de week even in Borne op zoek naar kant en klare mix van Soezie, er zit daar een bakwinkeltje genaamd de Suykerbuyk. Kijken of ze daar wat hebben.

Groetjes Rebecca

20

ik had ook geen kant en klare mix gebruikt, maar bloem en maizena, dat heb ik altijd in huis. En mijn 2de kapsel is wel goed gelukt, toen heb ik het in de andere oven gehad, en alleen maar op 175gr zoals Carina aanraadde. Dus ik kan het wel, en de taart was lekker!!!

Groetjes, Dorothea.

21

Probeer eens met een aflopende baktemp te bakken áls je dan perse met verschillende tempen wilt bakken. Beter is gewoon 1 temp hoor, en niet te laag want dan rijst het simpelweg niet :)
Ik gebruik mix (niet van de shop alhier) en bak op 180 graden hetelucht, grote vormen weleens 50 of 55 minuten. Je moet het wel tijd gunnen...

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

22 Laatst bewerkt door Piece of Cake (22-12-2008 17:37)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8MZ4JEVZ.jpg

Dit is het kapsel na aankoop van mix bij de Suykerbuyk te Borne. Ben zooooo blij!

Groetjes Rebecca

23

TADA! Die ziet er werkelijk prachtig uit!

Je hart fluitsert, luister goed!

24

Joepie! Gelukt!