1 Laatst bewerkt door michelle (01-01-2007 11:51)

Onderwerp: hoe kan je het beste water/modder nabootsen?

Ik wil een soort boerderijachtige omgeving maken met varkentjes. Hoe kan ik het beste de modderpoel en evt. een plasje water maken? Ik denk dat ik de taart overtrek met groene marsepein. Moet de plas en poel dan ook van marsepein gemaakt worden? Of kan ik het met botercreme, maar hoe krijg ik het dan glimmend? Ik moet weer spullen bestellen dus vandaar de vraag nu al (mocht ik nog iets specifieks nodig hebben)

Ohja. het wordt een klein taartje omdat de mensen ook maar met zijn drietjes zijn.

2

Re: hoe kan je het beste water/modder nabootsen?

ik denk dat modder wel goed van botercreme te maken is, en daar bijvoorbeeld cacao doorheen doen (voor de bruine kleur, kan ook kleurstof natuurlijk). Botercreme op marsepein kan in ieder geval prima. Volgens mij heeft Wendy een keer modder gemaakt bij die herdershond-taart, misschien weet zij het.
Water kan je maken van piping gel, en die blauw kleuren. Dat moet wel als laatste op je taart want de marsepein kan wel een beetje gaan smelten door het vocht van de piping gel. Je kan ook botercreme blauw kleuren en dan spuiten in golfjes of met een mes pieken trekken, of juist glad als je dat wilt natuurlijk.
Hopelijk heb je er wat aan.

Mijn website: Presentaart

3

Piping gel, dat woord zocht ik, stom had wel zitten zoeken op water maken maar vond niet wat ik zocht maar net dus wel ???!!! Dus zal straks dat recept eens proberen om zelf piping gel te maken. En dat van dat modder is een supergoed idee.
Bedankt !

4

Je kunt de modder ook met gesmolten chocolade maken en dat gewoon op de marsepein spuiten, dit wordt dan weer hard. Als je de pipinggel daarin spuit, wordt je marsepein ook helemaal niet nat!

Groetjes Evelien

5

Gaat je marsepein of fondant dan niet smelten als je gesmolten (en dus warme) chocolade er op doet?

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

6

Marsepein gaat smelten van het water in de piping gel. In gesmolten chocolade zit geen water.

Overigens is bij mij marsepein nog nooit gaan smelten van piping gel. Ik maak het zelf, en die is vrij dik, jelly-achtig.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Ik heb ook piping gel gebruikt op marsepijn en dat ging bij mij ook niet smelten.