1

Onderwerp: marsepein op koekjes

Ik heb mn koekjes altijd met icing versiert; Maar pas deed ik dit met marsepein. Ik dacht dat het zo wel zou blijven plakken maar ...niet dus. Heb het toen vastgeplakt met beetje icing maar vond dit toch niet zo ideaal. Hoe doe je dit het best??? Met eetbare lijm of....????

2

Re: marsepein op koekjes

heb ik gelijk ook even een vraagje: worden de koekjes niet  "bol/slap"van de marsepein ?

3

Ik heb het een keer gedaan met een heel dun laagje botercreme. Ze werden er ietsje zachter van, maar zeker niet slap, en ik vond het toch wel erg lekker zo :9

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4 Laatst bewerkt door Carin (01-12-2008 22:13)

Ik decoreer mijn koekjes altijd met marsepein. Ik zeg nu 'altijd' alsof ik elke week koekjes maak :lol: maar ik maak ze maar af en toe. In ieder geval gaat er altijd marsepein op want icing vind ik giga vies :s.

Ik plak het met een h

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Ik heb een suikerstroopje gemaakt, flink wat suiker met wat water even opkoken zodat de suiker goed is opgelost, oppassen dat het niet kleurt. Dat bleef prima zitten!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

ok dan ga ik ook maar eens koekjes proberen, want ik vindt koekjes met icing ook niet lekker

7

o tips genoeg ...ik denk dat ik het volgende keer ook met dat ingekookt suikerwater ga proberen ( blijven ze langer goed dan met confituur lijkt me)
Ik vind ze met marsepein inderdaad ook wel erg mooi ...maar met icing gaan ze hier ook snel weg hoor. :P

8

karine schreef:

dat ingekookt suikerwater ga proberen ( blijven ze langer goed dan met confituur lijkt me)

Ze blijven met jam in principe niet korter goed hoor. In feite maakt het niet uit. Want in beide gevallen kun je de koekjes langer bewaren dan je uberhaupt gaat doen.

Groetjes, Carin

9

en welk recept gebruiken jullie nou voor de koekjes ? heb laatst eens een keer wat gebaken maar dat waren slappige koekjes, niet knapperig zeg maar

10

Marleen schreef:

welk recept gebruiken jullie nou voor de koekjes ? heb laatst eens een keer wat gebaken maar dat waren slappige koekjes, niet knapperig zeg maar

Ik gebruik het volgende recept:250grbloem-150grsuiker-1 zakje vanillesuiker-mespunt zout-1 ei- 125gr boter ...ik bak ze 13 minuutjes op 180°

11

ok ga ik ze binnenkort ook eens testen

12

Ik maak altijd de no fail sugar cookies, recept van Saskia (dutchdecorator), staat op haar site.

Groetjes, Carin

13

karine schreef:
Marleen schreef:

welk recept gebruiken jullie nou voor de koekjes ? heb laatst eens een keer wat gebaken maar dat waren slappige koekjes, niet knapperig zeg maar

Ik gebruik het volgende recept:250grbloem-150grsuiker-1 zakje vanillesuiker-mespunt zout-1 ei- 125gr boter ...ik bak ze 13 minuutjes op 180°

heb ze gebakken en deze koekjes zijn inderdaad knapperig en smaken lekker, helaas hebben ze het niet gered tot ze gedecoreerd zouden worden.

Nog maar eens een ronde koekjes bakken dus

14

karine schreef:
Marleen schreef:

Mik je dan alles tegelijk door elkaar?

Groetjes van Karin

15

yep en het heeft een dagje in de koelkast gelegen voordat ik er aan toe kwam om te bakken