1

Onderwerp: Goede chocobiscuit??

Hallo iedereen,

Kent iemand een goed recept voor chocoladebiscuit, dat bijna niet kan mislukken en goed omhoog komt. Bij mij komen de biscuits nooit zo hoog eigenlijk. Moet ik dan ook ook mijn bakvorm verhogen, zo ja, hoe? dankjewel voor de reacties alvast.

groetjes

Re: Goede chocobiscuit??

Helemaal niemand?????

3

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=36798

Woow die ziet er lekker uit. En die kan ik ook gewoon nog vullen met wat ik wil. Word dat niet te machtig? Dankjewel voor je reactie trouwens.

groetjes

5

ik zou het niet weten of het te machtig word.

Ik heb de taart zelf nog niet gemaakt, maar wil dit binnenkort wel gaan doen.  :9

6

Hi, ik heb gekeken naar het recept die Birgitta heeft gegeven, maar dat is een chocolade taart, niet chocolade biscuit. Als je die maakt hoef je het niet te vullen want het is zo erg lekker en zonde om er nog wat in te doen. Wel een lekkere dikke laag chocolade ganache, chocolade botercreme of zo erop.

Bakblik verhogen doe je met bakpapier. Eerst omtrek meten, bakpapier op maat knippen, in de lengte dubbelvouwen (dat het de hoogte heeft die je wilt hebben). Ik vouw het altijd dubbel, is het wat steviger. Zorg dat het nog wel in je oven past. Met een beetje vet vast plakken. Evt. bovenkanten uiteinden aan elkaar nieten.

Ik hoop dat je het zo snapt.

7

Hoop dat dit berichtje hier ook bij past...

ik heb de gewone biscuitmix uit de webshop en wil nu een chocoladebiscuit maken. Is het dan mogelijk om gewoon zelf wat cacao toe te voegen denken jullie en hoeveel dan?

8

Miss Baksel schreef:

ik heb de gewone biscuitmix uit de webshop en wil nu een chocoladebiscuit maken. Is het dan mogelijk om gewoon zelf wat cacao toe te voegen denken jullie en hoeveel dan?

Als je bij de webshop kijkt naar de gewone mix, zie je er dit bij staan:

Tip: Voor een heerlijke chocolade biscuit 40gr. cacao, 20gr. poedersuiker toevoegen en ong. een half ei. Nog lekkerder is om gesmolten of geraspte chocolade toe te voegen.

zelf vind ik dat cacao een beetje droog maakt, en zou ik kiezen voor gesmolten chocola.

Dankjewel voor de uitleg monique53! Ik snap het! Ik ga zeker verhogen voortaan. Ik zou graag het recept willen van de chocoladebiscuit, eentje die lekker goed omhoog komt. Kent iemand dat? Heb namelijk niet de biscuitmix van de webshop hier. Alvast bedankt.

groetjes

10

Miss Baksel schreef:

Ik vervang 40 gram van de mix voor cacao, that's it!
Wordt heerlijk!

Groetjes Renske

11

Het is inderdaad zo dat je biscuit wat droger wordt door alleen cacao erbij te voegen. Chocolade is lekkerder, maar om het nog gemakkelijker te maken hebben we nu ook kant en klare Mix voor Chocolade Biscuit in de webshop te koop. Die is echt heel mooi donker, makkelijk te maken en errug lekker ook :). Dus wellicht een volgende keer om te proberen? Hij is overheerlijk als schwarzwalder Kirsch taart met kersen en slagroom, vlokken, of nog lekkerder grof geraspte pure chocolade aan de zijkant en toefjes bovenop. Echt, ik kan met zo'n taart met de Kerst niet meer stuk (wel jammer dat we dit jaar in een vliegtuig zitten met de Kerst.... denk  niet dat ik de taart door de douane krijg ;))

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

12

Kant en klare mix is inderdaad aan te raden boven de cacao. Vond die laatste erg droog, ook na tremperen!

13

Ik wilde ook de kant en klare mix aanraden :)

Mijn website: Presentaart