Het gebruik van fondant of marsepein is heel persoonlijk. Ik weet dat bijv. Marianne en Peronne van dit forum graag/liever met fondant werken en ik persoonlijk liever met marsepein. Ik vind dat je bij fondant meer ziet, marsepein laat meer oneffenheden verbloemen en ik vind marsepein sterker kleuren, fondant wordt toch iets meer pastel. Er moet meer kleurstof door.
Maar, marsepein is inderdaad iets geel en daardoor zit je soms met blauw wel tegen aqua aan qua kleur. Fondant kan ook strakker eruitzien als marsepein, dus als je taart mooi vlak is kan dat wel voor een wat mooier resultaat zorgen.
De marsepein bij AH is niet echt geschikt om te rollen, want het is meestal bedoelt om zo te eten als het in de supermarkt ligt. Er zit wel degelijk verschil in marsepein. Om te decoreren heb je rolkwaliteit nodig. Er bestaat ook vormkwaliteit. De verhoudingen zijn ook onderling verschillend, zo heb je 1:1 dat houdt in 1 deel amandelen 1 deel suiker en wij hebben in de webshop 1:3, dus 1 deel amandelen 3 delen suiker. Hierdoor is de marsepein veel minder uitgesproken van smaak en blanker! Fondant kun je ook in de webshop kopen. De kwaliteit die we verkopen is ook uitstekend! Een prima fondant, zo niet de beste :-) om mee te decoreren, ook daarin zit verschil (zoals ook ik aan den lijve heb ondervonden!!)
Groetjes, Inge
PS: Ciska, blij dat je tevreden bent over de service dat hoor ik erg graag!!
Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat