1

Onderwerp: Vraagje marsepein

Om Inge niet weer lastig te vallen, want ze was al zo aardig geweest om door te geven wat ik nodig heb om m'n kerstmancake te versieren. Maar nu schreef ze ook dat ik de taart helemaal met abrikozen gelei moest insmeren. Is dit om de marsepein dan vast te houden, want anders begrijp ik het nl. niet. De cake zelf wordt helemaal bedekt met marsepein/icing.

Oh en kan ik de marsepein gewoon uitrollen met 'n rollertje en voor het plakken tegen te gaan poedersuiker??

Groetjes,
Neeltje

2

Re: Vraagje marsepein

de marsepein moet inderdaad blijven plakken aan je kapsel. Dat kan je o.a. doen door er abrikozengelei overheen te doen. Ikzelf doe er meestal botercreme tussen Dan kan je nl. eventuele oneffenheden verhullen ;)

3

Re: Vraagje marsepein

Dankjewel, dan had ik het goed begrepen. Ik denk dat bij mij de abrikozengelei wel goed zal smaken, want de vorm is niet hoog genoeg om door te snijden en dan geeft de abrikozen gelei het extra smaakje. En dat heb ik vroeger veel gemaakt om over de appeltaart heen te smeren. Even snel op m'n boodschappenlijstje voor woensdag zetten.