1

Onderwerp: Ganache, ik snap er echt helemaal niets van!

Ik wil tzt graag een taart met ganache maken, dit is toch dat mooie glimmende chocolaagje om je taart? Of heb ik het nu helemaal verkeerd?

Ik heb net al wat recepten opgezocht, maar als je het er afgekoeld overheen doet, dan wordt het toch nooit zo mooi glimmend en knapperig? Of  heb ik nu iets  heel anders in gedachten?

hebben jullie evt een foto met heo  het er nu eigenlijk uitziet als bekleding?

2

Re: Ganache, ik snap er echt helemaal niets van!

misschien verkeerd geplaatst, maar omdat het ook een vulling schijnt te zijn, wil ik ook graag weten hoe ik dat moet doen? Moet er dan nog iets extra's doorheen oid??

3

Ganache wordt niet knapperig als je het erover heen giet, het blijft een beetje plakkerig Maar wel heeel lekker. Wil je het knapperig hebben, dan gewoon choco smelten en erover heen gieten.

Groetjes Lin

4

Ganache glimt wel, maar knappert niet! :) Voor foto's: zoekmachine "ganache" en zoeken in de taartenparade!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Ganache om over je taart te gieten is chocolade met room gesmolten.
Als je ganache als vulling wil, kan je dit (afgekoeld) mengsel opkloppen en tussen de taart doen.
Als je alleen chocolade smelt zonder slagroom wordt het wel knapperig, veel forumleden gebruiken hier een dun laagje van tussen de taart.

Ik kan niet met ganache werken, het schift altijd bij mij. Ik denk dat ik de verkeerde chocolade gebruik :think:

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

Hier op het forum staat er een recept voor ganache met room...maar ik heb uit een boekje een recept waar het ook met cr

7

how to ganachetaart
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=23997

8

Nou, bedankt voor de uitleg! Nu ben ik weer een stukje wijzer! Heel handig die howto, heb m meteen even bij de favorieten gezet.

Maar gewoon gesmolten chocolade kan je toch ook gewoon over je taart gieten? Of zit ik nu weer helemaal verkeerd te denken?

9

Weer half gelezen, linda, ik zie het bij je antwoord staan, bedankt!!