1

Onderwerp: suikerallergie = diabetes??

Hoi allemaal,

Ik zou graag een taart willen maken voor kennissen alleen heeft zij blijkbaar een suikerallergie. Nu weet ik dat ze bij het trouwen wel een marsepeintaart hadden, speciaal aangepast voor haar. Ik lees hier op het topic wel over diabetes en suikervrije marsepein (waar volgens sommigen niet mee te werken is? en moeilijk verkrijgbaar en duur?) maar ik weet niet of suikerallergie hetzelfde is als diabetes... Volgens mij mag ze nl wel fruitsuiker..

Heeft iemand tips voor mij qua bakken, vullen en decoreren??

Er is altijd wel iets te vieren!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=VBEHUGH4

2

Re: suikerallergie = diabetes??

Ik denk dat suikerallergie iets anders is dan diabets.
Bij diabetes gaat het namelijk meer om de koolhydraten en niet zo zeer suiker (dat mag je wel hebben alleen liever niet zo veel)
Bij allergie denk ik bijvoorbeeld ook meer aan uitslag en ademhalingsproblemen en zo van voedingsmiddelen waar suiker in is verwerkt.

3

Nee is niet hetzefde.. Bij een allergie krijg je er een andere reactie op dan diabetes.

Het suikervrije marsepein is indd niet mee te werken, vind ik. Het lijk net amandelspijs.

Als ze wel dieet suikers mag kan je bijv een mooie vlinder maken.. Die maak je van botercreme nl en daar kan je de dieetsuiker doordoen ipv poedersuiker.

Ga even kijken of ik de site nog kan vinden want heb nu een andere pc.

Dit is wat ik er toen van gemaakt heb.. Je haalt het uit 1 ronde taart.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PRLOEK4K.jpg

Zow ga ik nu even zoeken

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

gevonden :D

Je gaat naar deze site http://www.glutenvrij.nl/ Dan klik je links op zoeken naar recepten.
Dan zie je bij nr 2 al glutenvrije verjaardagstaart. Daar klik je op. Dan nr 4 vlindertaart.

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Maar glutenvrij is ook weer heel wat anders dan suikervrij!

Ik heb een heeerlijke :P wortelcake gemaakt en daarbij de suiker vervangen door abrikozenjam zonder suiker (zo'n lange dunne pot), het kleine beetje jam wat overbleef vervolgens door de roomkaastopping gedaan!

Worteltjestaart
Benodigdheden
(gebak, ca 8 punten)
?    75 gr. blanke amandelen
?    1 sinaasappel
?    300 gr. worteltjes
?    3 eieren
?    150 gr. Boter of margarine
?    200 gr. Suiker
?    175 gr. Zelfrijzend bakmeel
?    1 theelepel kaneel
?    1 mespunt nootmuskaat
?    1 mespunt kruidnagel
?    1 theelepel bakpoeder
?    poedersuiker
?    springvorm  (22 cm) of tulband
Bereidingswijze
1.    Oven voorverwarmen (165?C.) Amandelen fijn malen. Schil van sinaasappel onder koud stromend water schoonboenen, met een scherp mesje enkele mooie sliertjes van de schil snijden en in een bakje met koud water leggen. Rest van de schil er dun afraspen. Halve sinaasappel uitpersen. Worteltjes schoonmaken en fijn raspen. Eieren splitsen.
2.    Bodem van vorm bekleden met bakpapier. Vorm invetten. In kom boter, suiker, sinaasappelrasp  en kruiden in ca 5 minuten tot een romig mengsel kloppen. Dooiers er

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

http://www.abbottdiabetescare.be/recipe … 031124.asp

recepten zonder suiker

7

Weet ik yvonne. Maar het ging mij alleen om de vorm van de vlinder.

8

Als ik jou was, zou ik erachter proberen te komen wat ze w

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

tom poes schreef:

Maar glutenvrij is ook weer heel wat anders dan suikervrij!

Ik heb een heeerlijke :P wortelcake gemaakt en daarbij de suiker vervangen door abrikozenjam zonder suiker (zo'n lange dunne pot), het kleine beetje jam wat overbleef vervolgens door de roomkaastopping gedaan!

Worteltjestaart
Benodigdheden
(gebak, ca 8 punten)
?    75 gr. blanke amandelen
?    1 sinaasappel
?    300 gr. worteltjes
?    3 eieren
?    150 gr. Boter of margarine
?    200 gr. Suiker
?    175 gr. Zelfrijzend bakmeel
?    1 theelepel kaneel
?    1 mespunt nootmuskaat
?    1 mespunt kruidnagel
?    1 theelepel bakpoeder
?    poedersuiker
?    springvorm  (22 cm) of tulband
Bereidingswijze
1.    Oven voorverwarmen (165?C.) Amandelen fijn malen. Schil van sinaasappel onder koud stromend water schoonboenen, met een scherp mesje enkele mooie sliertjes van de schil snijden en in een bakje met koud water leggen. Rest van de schil er dun afraspen. Halve sinaasappel uitpersen. Worteltjes schoonmaken en fijn raspen. Eieren splitsen.
2.    Bodem van vorm bekleden met bakpapier. Vorm invetten. In kom boter, suiker, sinaasappelrasp  en kruiden in ca 5 minuten tot een romig mengsel kloppen. Dooiers er

groeten Sylvia

10

Dat klopt, maar diegene waar ik dit taartje voor maakte had geen problemen met fructose (fruitsuiker). Zij heeft ook geen suikerziekte maar kan niet goed tegen geraffineerde suiker.
En dat lijkt mij ook de vraag van de topicstarter: Is suikerallergie hetzelfde als suikerziekte?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

11

bedankt voor al jullie reacties, recepten en tips!!! Zal idd moeten bakken zonder suiker maar is mij in ieder geval duidelijk dat ik nog even wat navraag moet doen (idd stiekem want verrassing) voor ik ga bakken.. Maar zowel de worteltaart als vlinder gaan gemaakt worden, hoe dan ook  :)

Er is altijd wel iets te vieren!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=VBEHUGH4

Berichten [ 11 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » suikerallergie = diabetes??