1

Onderwerp: Hoelang....

Ik zag dat er 244 berichten over botercreme gaan dus dat wa sme iets te veel dus maar even zo...

Hoelang kan je botercreme in de koelkast (afgedekt) bewaren??
Thanks

cake a day, takes the sorrow away!!!!

2

Re: Hoelang....

Ik denk dat je hem gerust een week kan bewaren...

Linda130975 schreef:

Ik zag dat er 244 berichten over botercreme gaan dus dat wa sme iets te veel dus maar even zo...

Hoelang kan je botercreme in de koelkast (afgedekt) bewaren??
Thanks

Vele en lieve groetjes Nicole

3

Ik denk dat je botercreme inderdaad, mits goed afgedekt, ook wel een paar dagen tot een week kunt bewaren.

Mijn botercreme werd overigens wel kei kei keihard toen ik hem in de koelkast had gezet! Maarja, dat komt door de boter, die is als hij net uit de koelkast komt ook hartstikke hard.

Groetjes Laura!

4

Ja die van mij ook dus vandaar mijn vraag ;) Maar dan kan ik hem straks gewoon nog gebruiken...Thankssss

cake a day, takes the sorrow away!!!!

5

Wel even weer goed doormixen, i.v.m. de suikerkorrels.

6

Ik dacht eens gelezen te hebben 2 weken? Heb vandaag botercreme gemaakt, rest heb ik in de koelkast gezet voor de 30e, misschien kan ik het beter invriezen dan?

7

Botercreme  is in de koelkast een week houdbaar.
Botercreme kun je ook invriezen, dan blijft het ongeveer 6-8 weken houdbaar. Na het ontdooien moet je het wel heel goed mixen, want eerst gaat het schiften. Het water en het vet gaat scheiden (bolletjes vormen) en dat moet je weer door elkaar mixen.

heb deze tekst gevonden bij zoeken botercreme  :D

8

Over welke botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Heerlijk z'n forum, ik was ook opzoek naar dit antwoord.
Vandaag voor het eerst botercreme gemaakt. Ik had geen flauw idee hoeveel dus uiteindelijk veel te veel gemaakt, heb voorlopig voorraad.

gr. Sacha

10

Lekker invriezen. Als je wat nodig heb dan breek je een stuk af, ontdooien en dan weer mixen. Zo heb je altijd een voorraad.