1

Onderwerp: koekjes, hoe en waar in de oven? spoed!

Hoi,
Ik ben aan het koekjes maken via recept Peggy.
Nu vraag ik me af, kan ik 2 lagen tegelijk bakken?
Ik heb 1 rooster, en 1 bakblik. Kan dit allebei?
En moet het bovenin, middenin of onderin de oven?

De koekjes moeten er over 5 min. in.

Re: koekjes, hoe en waar in de oven? spoed!

zou gokken op het midden en ze moeten geloof ik op een plaat gebakken worden, dus niet op het rooster!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Hangt van je oven af, maar als je een 'gewone' oven hebt, kun je meestal prima twee platen tegelijk bakken. Even halverwege de baktijd kijken en zo nodig de blikken van plaats verwisselen als

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

ow ik dacht juist dat die koekjes niet op het rooster konden... :think:
zal dan inderdaad te maken hebben met die streepjes ja... :think:
ik heb echt niet verder gedacht dan mn neus lang was! :lol:

groetjes Tirza     

5

tipseytaartje schreef:

ow ik dacht juist dat die koekjes niet op het rooster konden... :think:
zal dan inderdaad te maken hebben met die streepjes ja... :think:
ik heb echt niet verder gedacht dan mn neus lang was! :lol:

Nou ja, je moet natuurlijk wel bakpapier op het rooster leggen, anders zakken ze er inderdaad door, dat had ik er niet bijgezet :)

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

6

Nou, ik heb inderdaad bakpapier gebruikt, en de eerste lading in het midden op een bakplaat gebakken. Op hete lucht oven. Die waren na 8 min. mooi.
Toen nog een lading, middenin, en onderin. En de oven op gewone stand gezet.
Na 10 min. nog helemaal wit. Na 15 min. werden de bovenste mooi, dus die eruit gehaald. Toen nog 5 min. de onderste laten staan, tot ook die er mooi uitzagen.
Maar toen ik de laatste eruithaalde, zag ik dat de onderkant al donkerbruin was.
Erg harde koekjes.
Onderin dus: nooo.
Nu net versierd met icing. Dikke lijntjes ging heel goed.
Maar nu net zoveel water bij gedaan, tot het mooi vloeibaar is. Als ik het van de lepel in de schaal teruggiet, wordt het meteen egaal. Maar op de koekjes vloeit het niet. Dus nog dunner gemaakt. Nu is het wat doorzichtig, en nog steeds moet ik met een kwastje het overal brengen.
Nog dunner kan toch niet? Dan wordt het helemaal doorzichtig.
Wie weet raad?

neuh doorzichtig lijkt me niet de bedoeling. Het moet niet zo vloeibaar zijn als water natuurlijk. Meer als ehm :think: yoghurt??
Als ik koekjes versier, moet ik ook nog wel de icing in de hoekjes duwen met een cocktail porikker opf de achterkant van een theelepel, maar met een kwastje :S dat lijkt me toch echt te dun

groetjes Tirza