Onderwerp: ikea-marsepein, ervaringen?
Bij Ikea nu 2x 500 gram marsepein voor 6 euro.
Iemand ervaring? Het oogde wat vettig...
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » ikea-marsepein, ervaringen?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Bij Ikea nu 2x 500 gram marsepein voor 6 euro.
Iemand ervaring? Het oogde wat vettig...
is het geen spijs
Nee, geen spijs.Marsepein met 50% amandelen.
Ik weet niet of dat wel rolkwaliteit is..?
Staat er op dat het geschikt is om te rollen of is het gewoon voor lekker met sinterklaas?
Denk dat dat teveel amandelen is. Rolkwaliteit is meestal ergens tussen de 20 en 30 % amandelen. Denk wel goed om te boetseren of gewoon als vullaagje, ook lekker!
De funcakes marsepein is 'maar' 22 % amandelen, de extra blanke 25 %.
Ik denk dat deze marsepein te 'notig' is en daardoor te brokkelig. Wel geschikt om figuurtjes mee te maken. Voor het rollen misschien eerst nog veel poedersuiker erdoor kneden zodat de verhouding anders wordt?
Ik heb de marsepein ook, maar is meer geschikt om kleine figuurtjes mee te maken dan om uit te rollen.
Ik ga het binnenkort eens mengen met MMF, kijken wat dat doet. T'is wel lekker!!
Ik heb die marsepein ook en het rollen ging goed. Ik kon hem alleen niet superdun uitrollen, maar dun genoeg.
T'is wel lekker!!
Ja vind je het gek het is 1 op 1 marsepein
Ik heb net een taart ermee bekleed, en is zeker niet ideaal.
Zie hier: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2125131883
Ik doe het in ieder geval niet nog een keer (maar ik had het al gekleurd, zwart, dus beetje zonde om dan toch niet te gebruiken...). Het is vrij grof van structuur, en lastiger om zonder vouwen om de taart te krijgen (is ook niet helemaal netjes geworden, dus). Maar lekker is het in ieder geval zeker!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » ikea-marsepein, ervaringen?