1 Laatst bewerkt door mignonne (14-10-2012 16:51)

Onderwerp: Marsepein met chocobiscuit, kan dat qua smaak??

Iemand vraagt mij een taartje te maken van chocobiscuit met chocoladevullingen en marsepein bekleding. Nou lijkt marsepein me wel kunnen als ik het met wat cacaopoeder op smaak zou brengen, maar de marsepein moet rood gekleurd worden. Iemand hier ervaring mee?

2

Re: Marsepein met chocobiscuit, kan dat qua smaak??

Ja hoor, kan prima. Mijn vriend is er gek op. :)
En dan zou ik dus niet cacau door de marsepein doen, maar het gewoon rood kleuren. Eventueel laagje gesmolten chocolade eronder ofzo. Ik smeer chocobiscuit heel dun af met genache en dan marsepein erover.

make cupcakes, not war
***mijn foto-album***

3

Moet volgens mij ook kunnen. En nee, geen cacao door de marsepein doen. Desnoods de taart afsmeren met botercreme met chocopasta.

Ellen

4

Dat is heerlijk hoor! Gewoon als een "normale"taart behandelen! Ik vind het zelf lekker om Nutella of pralin

Groet, Jolanda

5 Laatst bewerkt door x-el (09-10-2008 10:29)

heb nog wel een recept voor bbc met cacao erdoor, en marsepein kan heel goed met chocola, maar ik zou idd geen cacao door de marsepein doen, gewoon rood kleuren.
het recept voor debotercreme gaat in porties, het is eenbeetje afhankelijk vanhoe groot je taart is, hoeveel lagen en of je het alleen gebruikt voor afsmeren(ik maak het altijd helemaal zelf en dus zijn de verhoudingen anders al van het forum)
hier het recept voor 1 portie:
50 gr boter
125 gr poedersuiker
1 el cacaopoeder vermengd met 1 el kokend water

2 porties
125 gr boter
250 gr poedersuiker
2 el cacao opgelost in 2 el kokend water

3 porties
175 gr boter
375 gr poedersuike
3 el cacao opgelost in 3 el kokend water

boter in de kom (op kamertemp) gezeefde poedersuiker erdoor mixen, totdat het luchtig/ schuimig wordt. daarna nog de cacao erdoor.

ik vind het erg lekker! hoop dat je er wat aan hebt (oh geen smeltende marsepein met deze verhoudingen, dus helemaal super!)

groetjes Ellen

6 Laatst bewerkt door mignonne (14-10-2012 16:51)

Bedankt voor alle tips! Ik ga vanavond aan de sl