1

Onderwerp: 2 vragen

Ik heb net een taart gemaakt met citroenbaverois en lemon curd als vulling. De taart is inmiddels bekleed met marsepijn. Kan ik hem in de koelkast zetten zonder dat die daar lelijker van wordt?

En als ik de cake bak rijst het in het midden altijd hoger. Ik heb dit deze keer gewoon rechtgesneden maar helemaal ideaal is dat niet.
Hebben jullie trucjes waardoor hij (ongeveer) recht rijst? (heb de cake wel omgedraaid hoor, dus de bovenkant is nu de onderkant)

alvast bedankt!

Groetjes Marja

Schatertheater en meer: www.kletskoek.eu

2

Re: 2 vragen

ik zet het altijd in de koelkast, zonder problemen (behalve met de fun cakes marsepein)
voor het ongelijk rijzen, gebeurt bij mij ook, hoort er volgens mij bij, dus idd snijden en omdraaien.
groetjes Ellen

groetjes Ellen

3

Als het voor de vulling nodig is, gewoon in de koelkast zetten. Zorgen dat-ie de tijd heeft om op te drogen (bij mij ook geen enkel punt met FunCakes marsepein trouwens), dus op tijd uit de koelkast halen. En als het kan je koelkast een standje lager (= minder koud) zetten.

Misschien een keer oplopend bakken, dus 10 minuten op 140, 10 minuten op 165, rest minuten op 180? (afhankelijk van type oven en grootte van de taart natuurlijk).

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

bedankt voor jullie reacties :) Goed idee om de temperatuur steeds iets op te schroeven, ga ik proberen :)

Schatertheater en meer: www.kletskoek.eu

5

ik heb ook wel eens gezien dat ze het beslag langs de randen strijken. Dus met de bolle kant van de lepel het beslag "omhoog trekken" tot de rand van de bakvorm.
Het wordt natuurlijk nooit helemaal vlak.

Gerda

dat doe ik dus ook ik strijk vanuit het midden het beslag omhoog naar het randje dus je maakt een kuiltje in het midden.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!