Onderwerp: Teveel vragen!
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en heb me aangemeld omdat ik ook graag zulke mooie taarten wil maken! Mijn schoonmoeder is 14 oktober jarig en ik wil graag een taart voor haar maken. Nu heb ik bij de bakzolder in Elburg een kilo witte fondant gehaald, roze, wit en zwarte kleur (die ongelooflijk duur waren en op internet goedkoper ), mix voor botercreme en mix voor luchtige taart (biscuitmix). Ik ga straks nog een deegroller halen en een wat kleinere taartvorm als ik nu heb. Heb een mooie tefal gezien van 21 cm, met ronde afgevlakte randen zeg maar!
Maar nu weet ik niet zo goed wat ik moet maken. Ik ga nog groen en blauw bestellen denk ik. Ik wilde de taart heel licht roze maken en daarop wat bloemen, weet alleen niet of ik echte bloemen wil namaken of gewoon platte bloemetjes. Ook wilde ik graag een katje en een hondje maken, ze houdt namelijk van dieren.. Maar ze houdt ook van koken en haar boot, dus misschien kan ik zoiets erin verwerken?
Ik zag ook zon leuke taart met alleen een hele grote strik erop, dat is natuurlijk ook een idee. Ik ga deze week een oefentaart maken in ieder geval, misschien ook wel twee. Ik wil deze op de volgende wijze maken:
Een dag van te voren biscuit maken. Deze de volgende dag vullen met slagroom (aangevette slagroom met klopfix gebruiken?) en jam en de randjes afsmeren met een laagje botercreme, dan zakt er niets naast en reageert de fondant niet. Daarna de lagen weer mooi op elkaar, rondom smeren met botercreme die al een tijdje in de koelkast heeft gestaan, dan de fondant kleuren en uitrollen en om de deegroller half vouwen en dan over de taart leggen. Deze van onder naar boven aandrukken zodat er geen barsten ontstaan.
Ben ik iets vergeten of iets verkeerd gedaan? Laat het me alsjeblieft weten!