1

Onderwerp: caramel vraagje.

Hallo allemaal, ik hoop dat iemand dit weet.
Ik heb een verzoek gekregen om een taart voor iemand te maken die niet van gewone taart houd. Ook jam en botercreme vind ie niet lekker.
Het moest in overleg chocoladetaart worden en hij houd van bokkepootjes dus dat word de bokkepootjes vulling. :)
Maar nu wilde ik in de tweede laag, een laag gesmolte chocolade doen zodat dat weer knapperig gaat worden, en daarbovenop, caramel. Daar is ie wel gek op. Maar ik vind b.v. bebogeen erg kunstmatig smaken.

Zou je caramel/fudge kunnen smelten en met b.v. room kunnen mengen tot een soort pasta wat ik weer over de chocolade laag kan gieten?
Het hoeft geen dikkelaag, maar ik wil wel dat het zacht blijft dus, wil geen taaie fudge laag ertussen, dat snijd en eet zo lastig.

Ik dacht, ik kan het gewoon uit gaan proberen, maar probeer het eerst even hier of iemand er al wat mee heeft gedaan toevallig.

2

Re: caramel vraagje.

Saroma heeft ook karamel pudding maar ik weet niet of die lekker is.. En gewoon karamelsaus? Misschien te lopend (of kan je dat indikken door het nog wat op te koken?) ?
Ik denk dat het weer testen wordt Wendy :-)

3 Laatst bewerkt door paloma (10-11-2006 00:17)

Misschien heb je hier wat aan.

Karamelsaus:
       200 gram suiker
       100 gram water
       50 gram roomboter
       100 gram slagroom
Bereiding:
       Karamelsaus:
       In een pan met dikke bodem de suiker laten smelten tot die karamel kleurig is. Pan van het vuur nemen en 1 dl:kokend water toevoegen.Pan terug zetten op het vuur en al roerende met garde de karamel oplossen. De boter en de slagroom toevoegen en al roerende laten koken tot een dikke saus.

Wel oppassen, want gesmolten suiker is erg heet.

Groetjes Paloma

Groetjes Lupe Foto's http://lupe.haaralbum.nl/
WINKEL/WORKSHOPS/ZOETERMEERhttp://www.taartencentrum.nl/

4

Dat klinkt erg goed, bedankt, daar kan ik wel wat mee denk ik. :)

Super forum toch zo h

5

Ben benieuwd hoe het smaakt Wendy...die Bobogeen zou ik ook niet doen...wat een vies bijsmaakje zit daar aan zeg ! (anders ff een beetje bij de Mc halen...die is wel lekkerrrrrrrr ;-) )

6

Als je caramelsaus af laat koelen, het recept wat daar staat lijkt me prima (hoewel ik er nooit water door doe), wordt hij inderdaad best stijf.
Ik gebruik het ook als bonbonvulling.

veel succes!

Groetjes, Pauline

Ja die karamel lijkt mijnook heerlijk!
moet je proberen Wen!
En dan natuurlijk goed voorproeven ha ha

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

8

ik heb nog een receptje voor marssaus ook errug lekker.
Je laat dan mars smelten in wat room (slagroom bijv), met een beetje maizena erbij wordt het steviger (wel pas na het koken de mars erbij doen. Chocola en caramelsmaak.
Ik maak het ook nog wel eens met rolo, wordt echt heel lekker caramel, maar wel errug zoet!

Mijn website: Presentaart

9

en gebruik je dat dan als vulling?
klinkt nl erg lekker, wil je precies beschrijven hoe je dat doet aub

10

Pauline, gebruik jij dan extra room i.p.v. water of gewoon alleen de 100 gr room. Dus minder vocht?
En masha, die klinkt ook lekker maar mischien iets te veel van het goedde bij de bokkepootjes vulling. Maar ik hou hem in gedachten. :)

11

Wendy, om eerlijk te zijn zou ik het je niet kunnen vertellen. Ik gebruik trouwens ook wel eens een mengsel van room en melk of soms koffieroom als dat net toevallig in de koelkast staat, maar dat soort dingen gaan bij mij echt puur op de gok.

Groetjes, Pauline