1

Onderwerp: Espresso in de biscuit

Eigenlijk weet ik nog niet of het bij 'recept' hoort of bij 'experiment', maar ik heb gisteren een biscuit gebakken met espresso erin ipv water. De kleur is in ieder geval iets donkerder, de smaak weet ik nog niet. Ik ga hem maken met een chocoladelaagje ertussen en mokka-vulling (heb een pakje saroma mokka) - errond weet ik nog niet, ganache ofwel marsepein op een laagje mokka-botercreme.

2

Re: Espresso in de biscuit

Klinkt goed Kristien, ik ben heel benieuwd!! :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Re: Espresso in de biscuit

Ik ook! Ik heb namelijk nog een koffie thema taart op mijn lijstje staan en dit biscuit zou daar erg goed bij passen!

Groetjes, Jos

4

Re: Espresso in de biscuit

Een update over de smaak:
de kleur van de biscuit was dus zoals gezegd iets donkerder, de eters hadden wel niet de indruk dat de biscuit een smaakje had, maar het was moeilijk te zeggen omdat er wel mokkapudding tussen zat en mokka botercreme errond.. dus misschien is het beter om gewoon wat espresso erover te sprenkelen? of maakt dit de biscuit te vochtig?

5

Re: Espresso in de biscuit

ik moet vanavond ook een mokkataart maken, en ik zou idd de biscuit eerder gaan besprenkelen met espresso, ik denk niet dat het de cake te vochtig maakt, vermits je anders toch ook trempeert met siroop.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010