1

Onderwerp: Taart en Diabetis

Hallo Allemaal,

Afgelopen week ben ik gediagnostiseerd met diabetis... Uiteraard was dit voor mij een slag in mijn gezicht daar ik net zo bezig was met het maken van taarten en bonbons... oftewel de nekslag voor mijn hobbie.... :s :s

Uiteraard geef ik natuurlijk nooit op en ben ik me nu aan het beraden wat ik nu nog kan doen om mijn hobbie voort te kunnen zetten.

Waar ik naar op zoek ben zijn suikervervangers welke "oven-bestendig" zijn...

Tevens vraag ik me af of er wellicht iets te fabrieken is op basis van suikervervanger wat op fondant lijkt...

Wat ik me verder afvraag is of wanneer ik alle suiker door zoetstof vervang ik niet bezig ben met het runnen van een chemische fabriek...

Zoals jullie zien heb ik nog veel vragen, dus mij laatste en belangrijkste vraag, zijn er hier wellicht meer mensen die met dit soort dingen ervaring hebben?

Groetjes en alvast bedankt voor jullie antwoorden,

Ren

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

2

Re: Taart en Diabetis

Goh wat vervelend! Als ik jou was zou ik eens met een goeie diabetes-dietist  gaan praten, want het is volgens mij allang niet meer zo dat je meteen alles suikervrij moet gaan doen. En je eet natuurlijk zowiezo niet alles wat je maakt ook helemaal alleen op toch ;) ? Maken kan je dus gewoon blijven doen, zul je anderen vast heel blij mee blijven maken!
Ik denk dat zo'n dietist ook tips heeft hoe je bepaalde dingen wel suikervrij kunt maken!
Succes met het veranderen van je eet- en leefgewoontes!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

Ik weet dat er suikervrije marsepein bestaat... maar fondant geen idee...

Sterkte iig!

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

4

vervelend voor je joh! maar volgens mij betekend het niet dat je niks meer mag eten hoor. mijn collega heeft ook suikerziekte, maar neemt wel soms koek of een taartje als er iemand jarig is.
waarschijnlijk zal ze dan meer moeten spuiten, maar dat weet ik niet zeker...
suikervrije marsepein bestaat, al betaal je er wel voor :O
http://www.williamswebwinkel.nl/oscomme … Path=25_39

5

Oh...wat vervelend zeg!

Maar inderdaad, er is suikervrije marsepein, heeft Jose of Jolanda dat niet een keer nodig gehad? Misschien even zoeken met de zoekfunctie?!

En het klopt volgens mij dat je niet alles gelijk hoeft te laten staan,
maar dat je moet meten wat je nog aan suiker binnen kan krijgen die dag...
De dietiste is een goeie tip van Tom Poes...

Sterkte en succes ermee!

6

Dat is balen zeg! Maar maak je alleen taarten voor jezelf dan? Ik moet zeggen dat ik tijdens het maken ook niet echt vaak snoep van de fondant ofzo.

Kijk, marsepein is lekker maar als je 20 kilo hebt liggen.......

Ik zou gewoon doorgaan hoor, zonde om te stoppen. En succes de komende tijd (er zal wel veel op  je afkomen)

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

7

Meid, veel sterkte met het verwerken van deze tegenslag.
Tips geef ik je niet meer, want die hebben de meiden "boven" me al gegeven!