1

Onderwerp: marcarpone en mmf

Sinds ik op zoek ben gegaan naar iemand die onze bruidstaart wil maken ben ik helemaal enthousiast over dit forum. Ik heb een aantal dingen in de webshop besteld om voor de verjaardag van mijn vriend taarten te bakken.

Ik houd het wel simpel, want ingewikkelde puzzelplaatjes is denk ik niet aan mij besteed. Gun me er geen tijd voor;-) Maar wie weet komt dat nog.

Nu heb ik wel een paar vragen:
Ik wil graag een taart maken met mascarponevulling en jam. Kan ik het kapsel besmeren met mascarpone en dan bekleden met mmf of kan ik er beter een laagje botercreme onder doen? Ik moet het ivm de mascarpone natuurlijk in de koelkast bewaren, of toch niet?

De andere taart wil ik vullen met bokkenpootjescreme. Kan ik de bokkenpootjes fijn maken in een blender, of gaat dat niet werken?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Hanneke

2

Re: marcarpone en mmf

Wat betreft het insmeren van je kapsel met mascarpone, dat weet ik niet....ik weet wel dat bijvoorbeeld slagroom slecht schijnt te werken op marsepein want dan gaat je marsepein smelten. Ik zou zelf toch voor botercreme kiezen. Het plakt denk ik iets beter en smaakt ook lekkerder. Maar misschien weet een ander hier raad mee?
De bokkepootjes zou ik zeker niet in je blender doen. Gewoon in een plastic zak, dicht knopen en met je handen, of onder een snijplank of je deegroller kapot maken. Niet te fijn, want het is juist heel lekker om nog wat brokjes bokkepoot in je creme te proeven!
Succes met je taart en wel laten zien he!

Groetjes, Tessa

3

Ik zou je taart niet insmeren met mascarpone. Daar drijft toch altijd wat vocht op. Gewoon even botercreme maken, beetje vanille aroma erdoor en smeren maar!
Maar als vulling is het echt super lekker! ( zeker met een laagje kersenvlaaivulling...)

En inderdaad in de koelkast bewaren.

Succes!

4

Bedankt voor de tips. Ga vanmiddag nog wat shoppen en dan hoop ik morgen eerst een klein proeftaartje te kunnen maken.
Als hij gelukt is zal ik hem zeker laten zien.

groetjes Hanneke