Onderwerp: Wat is temperen?
Ik lees in het forum regelmatig over temperen. Wat is dat en hoe doe je dat? Ben een beginneling en ben nog heel veel aan het ontdekken.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Wat is temperen?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik lees in het forum regelmatig over temperen. Wat is dat en hoe doe je dat? Ben een beginneling en ben nog heel veel aan het ontdekken.
wat ik eronder versta (ben ook nog aardig beginner ) is dat je het kapsel als het doorgesneden is, overgiet met drank of een andere vloeistof, en dan beetje uitstrijkt, en het dan laat opnemen door de cake/biscuit. Dat is toch hetzelfde als tempreren/temperen?
Temperen is je chocolade zo bewerken dat het de juiste kristallen vormt
Tremperen is het bevochtigen van kapsel met trempeerlikeur. Traditioneel wordt de onderste plak niet getrempeerd.
Voor meer bakkersweetjes kan je even op mijn site kijken onder "school".
Groetjes,
trish
Wat Marianne beschrijft, is tremperen, dus met een r na de t aan het begin. Temperen doe je bij het smelten van chocolade voor bijvoorbeeld bonbons; dat is een proces van verhitten, afkoelen en weer verhitten van chocolade om een mooi glanzend en knapperig resultaat te krijgen. Dit heet temperen of tempereren.
Maar ik denk dat jij tremperen bedoelt, want daar hebben we het wel vaker over op het forum
Dat krijg je als je beginner bent, dan kun je nog niet eens spellen. Ik bedoel inderdaad tremperen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Wat is temperen?