1

Onderwerp: Project Barbie!!!!

Hallo dames..als eerste wat maken jullie waanzinnige taarten..ik heb me echt zitten vergapen aan de taarten van Wendy en Bokketor..Vooral die Bambi en Bert en Ernie in bad!..en de koekiemonster cakejes...

As zaterdag moet het gaan gebeuren dan wil ik voor mn kleine meisje...een barbie taart gaan maken..maar alle berichten hier verontrusten me een beetje...zwetende taarten...smeltende vulling....dit wordt mn eerste echte taart oke vraag1:

+ kan ik de taart gewoon een nacht op het aanrecht laten staan als ik hem vul met banketbakkersroom, botercreme, mandarijntjes?

+moet er dan ook iets omheen folie,plastic?

+wordt de taart vanzelf droog als hij toch zweet en je m uit de koelkast haalt?

+ik heb bij de hema vlindervormige snoepjes gekocht om op de taart te plakken..ik waaaaag me nog niet eens aan zelfgemaakte vlinders..kan dit met poedersuiker denken jullie het opplakken bedoel ik.

Alvast bedankt...........!!!

2

Re: Project Barbie!!!!

hallo fransje, 

ik zet mijn taarten altijd in de koelkast, ik ben een angsthaasje als het komt op slecht geworden ingredienten en daardoor de mensen ziek worden, maar ik ga wel tegengesproken worden door een aantal mensen hier denk ik :)

ik veronderstel dat bbr altijd in de koelkast moet. de truuk is om als je hem toch in de koelkast stopt, de avond ervoor je koelkast op 1 moet zetten zodat hij heel de nacht in een minder koude koelkast staat en dan 's morgens het verschil in temperatuur niet zo groot is als je hem er uit haalt.

de vlinders zou ik er op kleven met icing, en als je dat niet hebt, suikersiroop doet het voor mij ook altijd (is suiker gekookt in water en dan afgekoeld)

je andere vragen zullen nog wel door meer ervaren baksters beantwoord worden ;)

zeker laten zien je resultaat h

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

3

Re: Project Barbie!!!!

Bedankt Catherine!...Alleen ik heb zo,n koelkast die je NIET individueel kunt instellen..dus als ik m op 1 zet daalt de temperatuur in mn vriesvak mee zeg maar. Lastig hoor..Ik zit me echt te vergapen aan al jullie taarten!. Koopt iedereen zn marsepein in de shop?. Ik bedoel..ik maak nu deze taart..maar sommige hier lijken wel aan de lopende band taarten te maken. Super duur lijkt me..wel waanzinnig leuk en lekkkkkkkkkkerrrrrrrrrrrr mmmmmm

4

Re: Project Barbie!!!!

Als je rolfondant of marsepein gebruikt voor de rok is een beetje water of vers eiwit al voldoende. Als je door dat eiwit wat poedersuiker roert heb je al icing, maar dat hoeft niet pers

5

Re: Project Barbie!!!!

Hai Fransje, allereerst welkom hier op het o zo verslavende forum en bedankt voor de complimenten. :)
Het meeste is wel beantwoord maar ik wil me er toch maar even in mengen. Als je i.p.v. alleen banketbakkersroom, botercreme extra gebruikt, dan kan hij prima buiten de koelkast blijven hoor.  (ik heb dus wel erg last gehad van natte taarten, ook een heel enthousiaste koelkast. ;)  Dat droogt idd wel maar het duurt een paar uur)
Zeker nu de nachten een beetje koeler worden. Ik zet ze nu het koeler word ook het liefste niet in de koeling, gewoon in de koele bijkeuken. Bedekken hoeft dan niet echt maar als je last hebt van vliegen kun je er luchtig een pendaal emmer zak overheen doen. (het uitdrogen van de taart is alleen van toepassing als hij nog niet bekleed is, ik ga er vanuit dat je de taart bedoeld die af is?)
Het recept vind je trouwens bij de recepten van de site zelf, wel 10 minuten mixen hoor, dan is hij heerlijk zeker in combinatie met manderijntjes, hoef je ook geen botercreme erbij te maken want je kan deze botercreme extra ook prima op je taart smeren voor je hem bekleed.
Nou succes met je taart en wel showen h

6

Re: Project Barbie!!!!

Bedankt dames!!..Ik neem aan dat je het recept van de smeuige botercreme bedoelt Wendy?. Ik ben erg blij met jullie tips..ik heb er nu bij de bakker nog wat marsepein bij gekocht..zit al aan 20 euro marsepein ;-) (wat voor mij veel geld is op dit moment).dus ik heb zoiets van OOOOO als het maar lukt!.

Het valt me trouwens ook best tegen om leuke spulletjes te krijgen om de taart mee te versieren..ik ga een poging wagen om wat bloemetjes te maken of wat roosjes van marsepein. Ik weet niet of ik die vlindertjes nu wel wil als ik zelf iets mooi,s gemaakt heb..Ik heb zelfs nog even gedacht om de koekiemonster cakejes van evelien na te apen..haha. Maar daar ben ik wijselijk maar niet aan begonnen..geen idee. Jullie taarten werken wel motiverend..ik kijk mn ogen uit!.
Ik vind het zo ontzettend knap allemaal!..groet Fransje

7

Re: Project Barbie!!!!

Altijd iets over je taart heen doen tegen de vliegen !!!!!!!!

Zag laatst een docu. over wat een vlieg doet als hij op voedsel neer strijkt...nou dat wil je niet weten ! (ik dacht dat die vieze vliegenpoten het ergste waren maar ze scheiden ook meteen een soort braaksel af...bleeeeehhhhh !!!! )

8 Laatst bewerkt door dutchdecorator (30-09-2006 15:10)

Re: Project Barbie!!!!

Hallo Fransje,
welkom welkom Nee niet bij de drie biggetjes maar bij ons!

Ik wil je heel veel succes wensen met je taart ik ben op dit moment ook druk bezig en wel met een zeemeermin ik zal hem morgen posten.
Bij de Hema en zeeman hebben ze soms wel geschik snoep net als die vlindertjes.
Je kunt ook van die kant en klare suiker rozetjes kopen van Boukje(nu oetker)
en als je dan nog plaats over hebt doen stippen het ook altijd goed kijk morgen maar, gewoon marsepein met een spuitmondje uitgestoken als je dat niet hebt gewoon balletjes plat drukken.
voor letters heb ik zo'n grote zak met letters van suiker waar ook hartjes van te krijgen zijn ook heel handig en vlug klaar!!! en alles in pastel.(heb ik op de meermin taart dus niet gebruikt)

nou sterkte ermee en we zien het resultaat wel langs komen he?

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

9

Re: Project Barbie!!!!

bedankt voor de tip!..vooral die van de spuitmondjes natuurlijk wat een idee!