Onderwerp: Stressssssss! great gatsby blijkt bizar last minute te moeten
hallo allemaal
Ik ben jaren geleden erg aktief geweest in het taartengebeuren, maar heb de hobby, door vanallerlei redenen, een beetje losgelaten. Ik heb dan ook al een jaar of 5 HELEMAAL NIETS gebakken, nou ja, niets wat gedecoreerd was.
Nu heb ik aangeboden om voor een thema-feest een Great Gatsby-stapel te bakken, 4 hoog. Ik was al aan het berekenen van alle benodigdheden gegaan, tot ik, een uur geleden, hoorde dat ik een enorme fout heb gemaakt. Het feest is niet 20 oktober (zoals in mijn agenda stond) maar overmorgen al!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat is echt totaal niks voor mij, maar nu zit ik in dikke dikke stress.
Ik heb gelukkig wel het een en ander aan tools, randen etc, maar ingrediënten kan ik pas morgen kopen. Ik kan vandaag dan ook niks doen, behalve een slim aanvalsplan bedenken.
Denken jullie met me mee? Ik heb vanaf ongeveer 13 u vrijdag de tijd, zaterdag moet ie af zijn rond 17u.... en ik wil slapen tussendoor
Ik maak dus:
4 biscuits (mix) 15-20-25 en 30 cm. (godzijdank heb ik nog taartkartons)
Ik heb GEEN dowels, zou ik daar cake-pop-stokjes voor kunnen gebruiken?
Vulling: ik moet het nu eenvoudig houden ivm tijdsdruk, ik dacht aan zwitserse room, gecombineerd met lemoncurd. Hier 2 taarten mee vullen?
nog 2 vullen met mascarpone en jam? oorspronkelijk wilde ik champagne-vullingen maken, helaas heb ik daar geen tijd meer voor. Nog andere ideeën?
decoratie:
Ik moet helaas de marsepein/fondant zelf kleuren. Lastig met zwart. Zeker omdat ik nog geen zwarte kleurstof heb. Kan ik dus ook morgen pas mee aan de slag. Ik heb wel goud-dust en gouden parels.
Ik heb bedacht om nog een quick-run naar de action te doen voor wat veren en een of andere afzichtelijke gouden/parel broche. Staat me eigenlijk heel erg tegen want ik heb nog nooit iets niet-eetbaars op een taart gelegd. Iemand andere ideeën?
Please denk met me mee, ik heb er al stress genoeg van