1

Onderwerp: Een paar vraagjes..

Haaii Iedereen!

Ik had laatst een paar probleempjes met de taarten die ik heb gemaakt...
Daarom wilde ik effe een paar vraagjes stellen

1.Als ik mijn cake/biscuit met de taartzaag snij, en ik het 'm bijna helemaal doormidden heb gesneden, brokkelen er steeds stukjes van de taart, waardoor de taart niet helemaal glad meer is, iemand een oplossing?
2.Mijn taart is aan de zijkanten nooit zo strak (meer hobbelig) hoe kan ik zorgen dat na het vullen en doorsnijden de zijkanten nog steeds strak/glad zijn?
3. Weten jullie een alternatief voor botercreme om af te smeren (ik vind het veels te zoet, en het smaakt naar boter (Bluhg!)?

Groetjes van Mij

Groetjes van Cynthia

2

Re: Een paar vraagjes..

Hoi KoekJJ

Ik heb zelf nog niet zoveel ervaring, maar toch een antwoord uit mijn eigen ervaringen hiermee:

1 Het klinkt alsof je taart nog te vers is bij het doorzagen.. (ervaring mee ;)) Misschien is het handig om de taart 24 uur van te voren te bakken en dan in de koelkast te bewaren? Daar wordt hij wat "sterker" van maar blijft de binnenkant wel luchtig. Als ik de taart dezelfde dag nog moet decoreren dan stop ik hem een paa uurtjes in de vriezer.

2 Zorg ervoor dat de taart exact hetzelfde op elkaar gestapeld is als voor het snijden en dat de vullig laag ook glad en egaal is.
Als het marsepein of het fondant eroverheen gaat. voorzichtig bekleden en strak "trekken". In de webshop kan je de smoother aanschaffen, ik werk er met 2 om mijn taarten mooi strak te krijgen. http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ucts_id=78
En natuurlijk de "plaklaag" ged glad en egaal afstrijken met een heet paletmes.

3 Van Inge heb ik ooit bij een cupcakeworkshop het recept gehad van jamgelei. Dat is half deel water half deel jam, even inkoken en klaar. Toch is het niet de bedoeling dat botercreme een overheersende botersmaak heeft! Ik doe ook maar een heel dun laagje op het kapsel, het dient als "plakmiddel"

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

3

Super Bedankt, Ik zal het proberen!

Groetjes van Mij

Groetjes van Cynthia

4

En door botercreme kan je een smaakje doen. Dan is het helemaal lekker!!!!!!

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.