1

Onderwerp: Bevroren kapsel snijden en vullen?

Hoi Allemaal!

Wegens eigenlijk een beetje tijd te kort probeer ik vast zoveel mogelijk voor te bereiden, ik heb a.s zaterdag ochtend de taart helemaal klaar nodig.  Ik heb afgelopen zondag het kapsel gebakken en ingevroren.  Nu zat ik te denken,  krijg ik bevroren kapsel gesneden dat ik vandaag vul en afsmeer met botercreme en dan weer invries om hem vrijdag avond te kunnen bekleden?  En hoelang voor het bekleden moet ik hem eruit halen?  Hopelijk kunnen jullie mij tips geven! 

2

Re: Bevroren kapsel snijden en vullen?

het biscuit ontdooit snel en ik zelf zou hem dan niet weer invriezen.

ik zou hem vrijdag ontdooien en dan vullen en bekleden.
je kan het wel makkelijker snijden als hij uit de vriezer komt.

Succes en ik hoop dat andere ook nog adviezen voor je hebben :)

3

Een bevroren kapsel is lastig snijden hoor, als het echt rechtstreeks uit de vriezer komt.
Ik zou hetzelfde doen als Baklataart; misschien kun je wel je decoraties alvast maken?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4 Laatst bewerkt door Esther68 (09-11-2016 22:27)

Ik zou het niet doen. Sowieso vries je dan 2x in iid, en ik denk ook dat je de biscuit niet makkelijk kan snijden, maar daarbij komt nog dat je je taart niet mooi kan afwerken, denk ik. De bevroren biscuitlagen, als je die al kan snijden, zijn dus hard en lijkt makkelijk op elkaar stapelen met vulling ertussen en afsmeren, maar je weet niet hoe de bevroren gevulde en afgesmeerde taart eruit gaat zien. Misschien dat de lagen toch wat inzakken na het ontdooien. Qua tijd zal het niet veel uitmaken. Een kale biscuit ontdooien (ondertussen kun je vulling maken en evt 1:1) + vullen en bekleden is, denk ik, net zolang als wachten op een gevulde en afgesmeerde biscuit omdat deze echt helemaal moet ontdooien en liefst op kamertemperatuur laten komen (wat dus langer duurt dan een kale biscuit), anders krijg je waarschijnlijk problemen met je bekleding ivm vocht