1

Onderwerp: Helllllp luxe probleem

Beste dames ik heb een probleem, schaam me om het te zeggen want het is nogal een luxe probleem :p  Ik heb vorige week een Bosch Maxximum 40G gekocht omdat deze voor de helft van de prijs weg ging. Helemaal blij met mijn aankoop, tot zover geen probleem echter heb ik net een Kitchenaid Artisan 4,8L gewonnen en weet niet welke van de 2 ik nu ga houden. Wat zouden jullie doen?

Groetjes Mo

Re: Helllllp luxe probleem

Ik zie dat de Bosch Maxximum 40G een veel hoger vermogen heeft, dus ik denk dat deze meer aan kan en dan denk ik ook fijner is in gebruik? Ik kan er verder helaas niks over zeggen. Over beide lees ik alleen maar goede dingen :)

3

Re: Helllllp luxe probleem

Hoi Elize dat vermogen is ook een beetje waarom ik twijfel, aan de ene kant de Bosch waar alles op en aan zit aan accessoires of de Kitchenaid die niet de accessoires erbij heeft maar wel de meest gewilde keukenmachine is. Grrrr zo moeilijk

4

Re: Helllllp luxe probleem

hahaha super leuk probleem toch, leuk dat je dat gewonnen hebt!! :thumb:

ik weet echter niet voor welke je moet kiezen, zou ook is naar het geluid luisteren en kijken hoe de een met de ander is :)

succes ermee :thumb:

5

Re: Helllllp luxe probleem

Baklataart schreef:

hahaha super leuk probleem toch, leuk dat je dat gewonnen hebt!! :thumb:

ik weet echter niet voor welke je moet kiezen, zou ook is naar het geluid luisteren en kijken hoe de een met de ander is :)

succes ermee :thumb:

Oh das idd een idee om ze beide is aan te zetten, wilde de kitchenaid niet uitpakken ivm met eventuele verkoop maar ik ga er anders nooit uitkomen

6

Re: Helllllp luxe probleem

wauw dat is nog is leuk om te winnen, en ik zou ook nadenken of ik alle extra's die bij de Bosch zitten wel echt zou gaan gebruiken.
en verder idd wat Bakla zegt even het geluid vergelijken.

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

Re: Helllllp luxe probleem

Mootje67 schreef:

Hoi Elize dat vermogen is ook een beetje waarom ik twijfel, aan de ene kant de Bosch waar alles op en aan zit aan accessoires of de Kitchenaid die niet de accessoires erbij heeft maar wel de meest gewilde keukenmachine is. Grrrr zo moeilijk

Lijkt me ook heeeel lastig. Maar dat de Kitchenaid heel erg gewild is, zegt niet gelijk dat hij beter is :P De Kitchenaid kun je denk ik wel heel makkelijk verkopen als je dat zou willen. Misschien nog even wat reviews lezen en inderdaad luisteren naar het verschil in geluid zoals de rest zegt.

8

Re: Helllllp luxe probleem

Wauw! Ik zou voor de KA gaan. Meer vermogen wil niet alles zeggen en ik zou de accessoires toch niet gebruiken.  Tijdje terug twijfelde ik tussen de Bosch Mum en Kenwood KMix. Allebei de goedkopere varianten van jouw machines. Beide heb ik uitgeprobeerde en ben voor de KMix gegaan. Krachtigere motor en stevigere ballongarde dan de Bosch. De KMix zet ik vaak niet eens op de hoogste stand wanneer ik biscuitbeslag mix omdat niet nodig is  ;)

9

Re: Helllllp luxe probleem

Allereerst gefeliciteerd met je mooie aankoop en geweldige prijs! Ik zou in jouw geval ook niet goed weten wat te doen  :nooo:
Idd bekijken of je alle accessoires gaat gebruiken...wat je precies zoekt in een machine.....je hoeft ook niet 1-2-3-te beslissen. Laat het bezinken, gebruik ze misschien beiden een keer en beoordeel dan welke je het fijnste vond in gebruik. Misschien ook de hoeveelheid plaats het inneemt op je aanrecht etc....

Succes!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

10

Re: Helllllp luxe probleem

Vermogen op de verpakking zegt niet zoveel over het vermogen dat de machine levert (wat je overhoudt bij je kom hangt ook af van hoe en hoe efficient de energie van de motor wordt overgedragen naar je klopper). Staat er in de handleidingen iets over het max. Gewicht aan deeg dat de machines aankan? Dat zegt meer, en de bosch heeft volgens mij een wat grotere mengkom? Dan heb je ook een grotere minimale hoeveelheid waarschijnlijk,  te weinig wil vaak ook niet. De bosch ken ik verder niet in gebruik, maar mijn kitchenaid doet het al jaren vlekkeloos, ook zwaar brooddeeg.

11

Re: Helllllp luxe probleem

Nou heb besloten de Bosch te houden, maakt minder geluid bij het mengen van zwaar deeg,en een grotere mengkom. En het leek me ook makkelijker om de Kitchenaid te verkopen aangezien deze populair is. Maar eerlijk is eerlijk het was niet makkelijk om afscheid te nemen van de Kitchenaid  :nooo:

12

Re: Helllllp luxe probleem

ahhhh, dat begrijp ik!!!! fijn dat je hebt kunnen kiezen en heel veel plezier met je Bosch! :thumb: