1 Laatst bewerkt door astap79 (24-05-2016 09:45)

Onderwerp: Planning voor maken van een bruidstaart

Hallo medebaksters,

Ik mag voor aankomende vrijdag een 3 laagse bruidstaart maken voor mijn over buurvrouw, hartstikke leuk en spannend natuurlijk :)

Ik vroeg me nu wel af hoe jullie de planning maken voor zo'n 3 of 4 laagse bruidstaart.
Ik neem aan dat jullie ook niet alles in 1 dag doen :)
Ik heb mijn biscuits gisteravond gebakken en die liggen in de vriezer.
Ikzelf zat te denken om op woensdag te vullen en af te smeren,en dan alvast de onderste taart savonds te decoreren met ruffles,  dan de volgende dag de andere 2 taarten te bekleden en decoreren, en de volgende ochtend/rond de middag leveren.
Hoe doen jullie dit meestal?


Ik moet op de onderste laag allemaal ruffles maken, van rondjes, die frillen en vouwen zodat het een ruffle effect krijgt, dit moet ik in ombre kleuren doen.
Ik heb gehoord dat ik hier wel 6 uur voor moet uittrekken.
dus wat doen jullie als er veel werk zit aan het decoreren, en je wilt toch een verse taart leveren..?
ik zal sowieso s'avonds lang moeten doorwerken :)

Alvast bedankt,
groetjes Astrid.

Het zou dus woensdag vullen en afsmeren zijn, en 1 taart al decoreren, donderdag andere 2 taarten bekleden en decoreren en vrijdag middag snijden ze de taart aan.

2

Re: Planning voor maken van een bruidstaart

Spannend Astrid maar wel een eer om te mogen maken!!

die ruffles is inderdaad heel veel werk en die kan je niet voorruit maken, ik heb is bij tigrasass een dumy met 2 randjes ruffles gemaakt daar was ik al een aardig poosje mee bezig =D

qua planning moet dat toch kunnen maar ik hoop dat meer ervaren mensen je daar antwoord op geven :y  :y

heel veel succes weer en het wordt zeker een plaatje :thumb:

3

Re: Planning voor maken van een bruidstaart

Wat spannend!!
En ik deel je spanning want ook ik moet voor vrijdag een Bruidstaart
maken!! M'n eerste...
Zelf heb ik ook al m'n biscuits gebakken, de lace is klaar en ben nu met
de roosjes bezig... Heb er nu 24 klaar en moet morgen nog 12 afmaken..
Morgen maak ik ook de swiss merengue botercreme met champagne smaakstof
eraan toegevoegd!!
Donderdagavond ga ik de 3 taarten vullen en bekleden en vrijdagmorgen ga ik de taarten
decoreren!! Heb niet heel veel decoratie en begin vroeg op de ochtend er al mee!

Heel veel succes de komende dagen!!!

4 Laatst bewerkt door astap79 (24-05-2016 23:03)

Re: Planning voor maken van een bruidstaart

Bedankt Baklataart en Lianne25 :)

spannend is het zeker zo'n bruidstaart :)
dit wordt mijn 2e bruidstaart en mijn eerste 3 laagse taart, dus ook dat is spannend :) en hoop dat ik het stevig genoeg stapel.
Hij hoeft achteraf toch niet lang vervoerd te worden, maar een paar huizen verderop.
ik probeer zoveel mogelijk ook vooraf te maken, alléén lukt dat met de ruches niet en daar gaat ontzettend veel tijd in zitten .
Ik heb ook voor de eerste keer lace gemaakt en heb nog geen idee hoe ik dit mooi op de taart krijg  :s  dus dat is ook spannend  haha.
Jij ook heel veel succes met je bruidstaart, moet je hem ook gaan vervoeoren en hoe ga jij te werk met het stapelen ervan? :)

Groetjes Astrid.

5

Re: Planning voor maken van een bruidstaart

Ja ik moet een minuutje of 20 rijden!
Heb gisteren voor de zekerheid nog Wilton dowels besteld
en die doe ik in de onderste taart!! Heb ook bamboe
dowels in huis en ook nog chocolade sticks...
Wil 2 taarten gestapeld meenemen en kleinste taartje
op de locatie erop zetten, parelrandje eromheen en dan
is ie af...  Nee de ruches kun je idd niet al te lang van te voren
maken!!! Succes