1

Onderwerp: Zouden jullie het durven?

Hoi hoi,

Voor zaterdag a.s. mag ik de taart maken voor m'n neefje. Hij wordt dan twee jaar, groot feest! :)

Maarrrrrr... moeder wil eigenlijk een 25 cm gevuld met bbr en aardbeienmousse en een 20 cm met mokkacreme. Dat laatste lijkt me geen probleem, maar gezien het weer en daarin vooral de temperatuur (verwachting rond 21 graden), wordt de aardbeienmousse (op basis van slagroom) wel wat spannender. Ik moet namelijk ruim 1,5 uur in een auto zonder airco rijden...

Zouden jullie het durven?

Liefs

2

Re: Zouden jullie het durven?

Misschien de taarten in een grote gesloten doos waarin je ook van de koelelementen legt, zoals je die vroeger in de koelbox had??

3

Re: Zouden jullie het durven?

Dat dacht ik ook.
Of heb je een taartstolp waar de taarten in passen?
Incl. koelelement lijkt mij dat dit goed moet gaan.

4 Laatst bewerkt door Esther68 (18-05-2016 18:36)

Re: Zouden jullie het durven?

In een grote (kartonnen) doos met koelelementen zou ik het wel aandurven  :Y . Ik zeg expres kartonnen doos omdat ik eens de fout heb gemaakt om een taart in zo'n koeltas, die je in een krat kan zetten, met koelelementen een paar uur in te laten staan. Met de rits dicht.... Dit was, en is, de enige keer dat mijn taart begon te smelten  :S . Vocht (condens) kon niet weg.
In het begin ging het wel goed, maar als de elementen gaan smelten gaat het dus fout..

Re: Zouden jullie het durven?

Dank voor jullie antwoorden! Dan gaan we het toch maar proberen...  :D

6

Re: Zouden jullie het durven?

Ik lees alleen maar dat het zaterdag 21 graden kan worden. :lol: Dat wist ik nog niet, hopen dat het uitkomt.

maar een taartdoos met koelelementen moet wel lukken hoor. Inderdaad wel zorgen dat het vocht weg kan.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Re: Zouden jullie het durven?

Mja, maar wel bewolkt en regen!  :lol: